hessu75 kirjoitti:Hienoa, että alkaa näitä edullisempiakin ahtimia tulla markkinoille, jotka oikeasti toimivat ja kestävät.
Nyt kysymyksiä.
Kun olen tällainen peukalokeskelläkämmentän00bi turbojen kohdalla, niin voisiko joku vääntää rautalangasta ja kertoa minulle, että mitä ahtimia saa kiinni bolt-on tuohon 200HP 2.3T CS tonnariin?
Merkki ja malli, kiitos.
Ei ole niin paljoa aikaa pitää käyttöautoa seisonnassa, että alkaa pakosarjoja ja putkistoa sun muita hitsuuttelemaan turboa varten.
Vai, onko järkevintä hommata tuon nykyisen tilalle vain samanlainen Garret, mikä siellä nyt viheltää?
-Hessu-
hieman OT mutta tuohon menee ainakin garretin t28 ilmeisesti sekä mitsun td04hl15t (joka on aerossa). tuosta t28:sta en tarkemmin tiedä että mikä kyseisen mallin ahdin se pitää olla että sopii suht suoraan..
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Frostwind kirjoitti:Hyvin on masturbo kestänyt 5000km, toivottavasti kestää vielä kymmenkertaisen määrän.
Kertoisitko vähän speksejä, millaisilla paineilla ajat jne ja miten se nyt käytännössä reagoi?
Isolla vaihteella spuulaus esim. 80km/h kaasupohjaan?
Entä normaalissa kaupunkiajossa esim. kun kadunkulmasta lähtee kakkosella kiihdyttämään, niin miten nopsaan nostaa ahdot ja millä kierrosluvulla tempasee paineet kunnolla ylös (yli 0,7baarin)?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Frostwind kirjoitti:Hyvin on masturbo kestänyt 5000km, toivottavasti kestää vielä kymmenkertaisen määrän.
Kertoisitko vähän speksejä, millaisilla paineilla ajat jne ja miten se nyt käytännössä reagoi?
Isolla vaihteella spuulaus esim. 80km/h kaasupohjaan?
Entä normaalissa kaupunkiajossa esim. kun kadunkulmasta lähtee kakkosella kiihdyttämään, niin miten nopsaan nostaa ahdot ja millä kierrosluvulla tempasee paineet kunnolla ylös (yli 0,7baarin)?
Tuolla kellolla maksimipaineet on 0,8. 3000 kierroksessa on 0,7 baria. 2000 kierroksessa nostaa imusarjan paineen positiiviseksi, mutta käytännössä alle 2500rpm ei juurikaan mitään tapahdu. Leikatut siivet varmasti huonontavat tuota reagointia.
Itselläni tuo tiputtaa 0,1-0,2 baria 4000rpm yli mentäessä.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Frostwind kirjoitti:Tuolla kellolla maksimipaineet on 0,8. 3000 kierroksessa on 0,7 baria. 2000 kierroksessa nostaa imusarjan paineen positiiviseksi, mutta käytännössä alle 2500rpm ei juurikaan mitään tapahdu. Leikatut siivet varmasti huonontavat tuota reagointia.
Itselläni tuo tiputtaa 0,1-0,2 baria 4000rpm yli mentäessä.
Minkäkokoinen tuo ahdin on? Eli Inducer, exducer, A/R jne.
Kone on kai ihan tavallinen B202? Luvut kertoisivat enemmän jos tietäisi mistä vehjeestä puhutaan
Frostwind kirjoitti:Tuolla kellolla maksimipaineet on 0,8. 3000 kierroksessa on 0,7 baria. 2000 kierroksessa nostaa imusarjan paineen positiiviseksi, mutta käytännössä alle 2500rpm ei juurikaan mitään tapahdu. Leikatut siivet varmasti huonontavat tuota reagointia.
Itselläni tuo tiputtaa 0,1-0,2 baria 4000rpm yli mentäessä.
Minkäkokoinen tuo ahdin on? Eli Inducer, exducer, A/R jne.
Kone on kai ihan tavallinen B202? Luvut kertoisivat enemmän jos tietäisi mistä vehjeestä puhutaan
/Kenneth
Kyseessä siis tämä ahdin. Ja kone on ihan normi B202L, kyseessä tuo allekirjoitukseni auto.
Ecussa BSR:n lastu, muuten tekniikka on vakio.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Frostwind kirjoitti:
Kyseessä siis tämä ahdin. Ja kone on ihan normi B202L, kyseessä tuo allekirjoitukseni auto.
Ecussa BSR:n lastu, muuten tekniikka on vakio.
Aijjaa, tuommoinen ahdin, isompi kuin vakio mutta kuitenkin .48 A/R on pieni, ahdistaa varmasti pakopuolella. Oletko mitannut pakopaineet?
Onko inducer imupuolella todella 54,1 mm? Jos on niin isommalla pakopuolella tuolla ahtimella olisi mahdollista saada reilusti tehoa.
Itse luotan kyllä holsettiin jatkossakin, näköjään saadaan spooluppia vasta pienellä pakopesällä kun puhutaan Garretteista ja vastaavista single-entry fööneistä.
Frostwind kirjoitti:
Kyseessä siis tämä ahdin. Ja kone on ihan normi B202L, kyseessä tuo allekirjoitukseni auto.
Ecussa BSR:n lastu, muuten tekniikka on vakio.
Aijjaa, tuommoinen ahdin, isompi kuin vakio mutta kuitenkin .48 A/R on pieni, ahdistaa varmasti pakopuolella. Oletko mitannut pakopaineet?
Onko inducer imupuolella todella 54,1 mm? Jos on niin isommalla pakopuolella tuolla ahtimella olisi mahdollista saada reilusti tehoa.
Itse luotan kyllä holsettiin jatkossakin, näköjään saadaan spooluppia vasta pienellä pakopesällä kun puhutaan Garretteista ja vastaavista single-entry fööneistä.
Hauskaa uutta vuotta!
/Kenneth
En ole mitannut pakopaineita.
Luotan, että inducer on imupuolella valmistajan ilmoittamissa mitoissa.
Näillä mitoilla saadaan mukavan tasainen vääntökäyrä aikaan, ei mitään repimisiä.
Tieytty 0.63 A/R pakopesällä repisi mahdollisestii enemmän yläkierroksilla.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
kyllä noita on ainakin muualla kehuttu laadukkaiksi.. hinta on kyllä paljo sopivanpi
laitanpa tänne jatkoksi, kun en muuta keksi, että mikä se nyt sitten mahtais olla se helpoin ja silti hyvä turbo tuohon 2.3 litraseen tonnariin? oon ihan peelo vielä näitten kanssa, mutta eiköhän se tässä remontoidessa tieto kartu..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.