No miltä nyt tuntuu?Frostwind kirjoitti:Noniin, nyt on masteri paikoillaan. Ei vingu eikä vihellä.
Master Power
Re: Master Power
Hyvin on masturbo kestänyt 5000km, toivottavasti kestää vielä kymmenkertaisen määrän.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re:
hieman OThessu75 kirjoitti:Hienoa, että alkaa näitä edullisempiakin ahtimia tulla markkinoille, jotka oikeasti toimivat ja kestävät.
Nyt kysymyksiä.
Kun olen tällainen peukalokeskelläkämmentän00bi turbojen kohdalla, niin voisiko joku vääntää rautalangasta ja kertoa minulle, että mitä ahtimia saa kiinni bolt-on tuohon 200HP 2.3T CS tonnariin?
Merkki ja malli, kiitos.
Ei ole niin paljoa aikaa pitää käyttöautoa seisonnassa, että alkaa pakosarjoja ja putkistoa sun muita hitsuuttelemaan turboa varten.
Vai, onko järkevintä hommata tuon nykyisen tilalle vain samanlainen Garret, mikä siellä nyt viheltää?
-Hessu-
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 
Re: Master Power
Kertoisitko vähän speksejä, millaisilla paineilla ajat jne ja miten se nyt käytännössä reagoi?Frostwind kirjoitti:Hyvin on masturbo kestänyt 5000km, toivottavasti kestää vielä kymmenkertaisen määrän.
Isolla vaihteella spuulaus esim. 80km/h kaasupohjaan?
Entä normaalissa kaupunkiajossa esim. kun kadunkulmasta lähtee kakkosella kiihdyttämään, niin miten nopsaan nostaa ahdot ja millä kierrosluvulla tempasee paineet kunnolla ylös (yli 0,7baarin)?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Master Power
Tuolla kellolla maksimipaineet on 0,8. 3000 kierroksessa on 0,7 baria. 2000 kierroksessa nostaa imusarjan paineen positiiviseksi, mutta käytännössä alle 2500rpm ei juurikaan mitään tapahdu. Leikatut siivet varmasti huonontavat tuota reagointia.Mertmi kirjoitti:Kertoisitko vähän speksejä, millaisilla paineilla ajat jne ja miten se nyt käytännössä reagoi?Frostwind kirjoitti:Hyvin on masturbo kestänyt 5000km, toivottavasti kestää vielä kymmenkertaisen määrän.
Isolla vaihteella spuulaus esim. 80km/h kaasupohjaan?
Entä normaalissa kaupunkiajossa esim. kun kadunkulmasta lähtee kakkosella kiihdyttämään, niin miten nopsaan nostaa ahdot ja millä kierrosluvulla tempasee paineet kunnolla ylös (yli 0,7baarin)?
Itselläni tuo tiputtaa 0,1-0,2 baria 4000rpm yli mentäessä.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Master Power
Nelosvaihteella 90km/h kun länttää kaasun pohjaan niin maksimipaineet n. 3 sek. kuluttua.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Master Power
Minkäkokoinen tuo ahdin on? Eli Inducer, exducer, A/R jne.Frostwind kirjoitti:Tuolla kellolla maksimipaineet on 0,8. 3000 kierroksessa on 0,7 baria. 2000 kierroksessa nostaa imusarjan paineen positiiviseksi, mutta käytännössä alle 2500rpm ei juurikaan mitään tapahdu. Leikatut siivet varmasti huonontavat tuota reagointia.
Itselläni tuo tiputtaa 0,1-0,2 baria 4000rpm yli mentäessä.
Kone on kai ihan tavallinen B202? Luvut kertoisivat enemmän jos tietäisi mistä vehjeestä puhutaan
/Kenneth
9-5 -00, Aero
Re: Master Power
Kyseessä siis tämä ahdin. Ja kone on ihan normi B202L, kyseessä tuo allekirjoitukseni auto.Ken-1 kirjoitti:Minkäkokoinen tuo ahdin on? Eli Inducer, exducer, A/R jne.Frostwind kirjoitti:Tuolla kellolla maksimipaineet on 0,8. 3000 kierroksessa on 0,7 baria. 2000 kierroksessa nostaa imusarjan paineen positiiviseksi, mutta käytännössä alle 2500rpm ei juurikaan mitään tapahdu. Leikatut siivet varmasti huonontavat tuota reagointia.
Itselläni tuo tiputtaa 0,1-0,2 baria 4000rpm yli mentäessä.
Kone on kai ihan tavallinen B202? Luvut kertoisivat enemmän jos tietäisi mistä vehjeestä puhutaan
/Kenneth
Ecussa BSR:n lastu, muuten tekniikka on vakio.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Master Power
Aijjaa, tuommoinen ahdin, isompi kuin vakio mutta kuitenkin .48 A/R on pieni, ahdistaa varmasti pakopuolella. Oletko mitannut pakopaineet?Frostwind kirjoitti: Kyseessä siis tämä ahdin. Ja kone on ihan normi B202L, kyseessä tuo allekirjoitukseni auto.
Ecussa BSR:n lastu, muuten tekniikka on vakio.
Onko inducer imupuolella todella 54,1 mm? Jos on niin isommalla pakopuolella tuolla ahtimella olisi mahdollista saada reilusti tehoa.
Itse luotan kyllä holsettiin jatkossakin, näköjään saadaan spooluppia vasta pienellä pakopesällä kun puhutaan Garretteista ja vastaavista single-entry fööneistä.
Hauskaa uutta vuotta!
/Kenneth
9-5 -00, Aero
Re: Master Power
En ole mitannut pakopaineita.Ken-1 kirjoitti:Aijjaa, tuommoinen ahdin, isompi kuin vakio mutta kuitenkin .48 A/R on pieni, ahdistaa varmasti pakopuolella. Oletko mitannut pakopaineet?Frostwind kirjoitti: Kyseessä siis tämä ahdin. Ja kone on ihan normi B202L, kyseessä tuo allekirjoitukseni auto.
Ecussa BSR:n lastu, muuten tekniikka on vakio.
Onko inducer imupuolella todella 54,1 mm? Jos on niin isommalla pakopuolella tuolla ahtimella olisi mahdollista saada reilusti tehoa.
Itse luotan kyllä holsettiin jatkossakin, näköjään saadaan spooluppia vasta pienellä pakopesällä kun puhutaan Garretteista ja vastaavista single-entry fööneistä.
Hauskaa uutta vuotta!
/Kenneth
Luotan, että inducer on imupuolella valmistajan ilmoittamissa mitoissa.
Näillä mitoilla saadaan mukavan tasainen vääntökäyrä aikaan, ei mitään repimisiä.
Tieytty 0.63 A/R pakopesällä repisi mahdollisestii enemmän yläkierroksilla.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Master Power
kyllä noita on ainakin muualla kehuttu laadukkaiksi.. hinta on kyllä paljo sopivanpi
laitanpa tänne jatkoksi, kun en muuta keksi, että mikä se nyt sitten mahtais olla se helpoin ja silti hyvä turbo tuohon 2.3 litraseen tonnariin? oon ihan peelo vielä näitten kanssa, mutta eiköhän se tässä remontoidessa tieto kartu..
laitanpa tänne jatkoksi, kun en muuta keksi, että mikä se nyt sitten mahtais olla se helpoin ja silti hyvä turbo tuohon 2.3 litraseen tonnariin? oon ihan peelo vielä näitten kanssa, mutta eiköhän se tässä remontoidessa tieto kartu..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.