Nakutusanturin arvo
Re: Nakutusanturin arvo
Sille anturalle on muuten annettu jopa oikea asentokin lohkoa vasten.Nyt ei osaa sanoa tarkemmin noista kun kaikki data on vielä mökillä.
Re: Nakutusanturin arvo
Ei ole oikea arvo. Anturin kuntoa ei voi DC ohmialueella mitata, koska anturi on kapasitiivinen piezokide ja toimii siten että värinässä liikkuva massa aiheuttaa paineen, josta aiheutuu tärinän mukaan vaihtovirtajännite. Kunnon mittaaminen yleismittarilla siis kannattaa unohtaa.carimat kirjoitti:Haulla löytyi mittausarvo 32 ohm...autona on siis 900 T16. Onko tuo oikea arvo,vai esiintyykö noissa malleissa eroja. Tuo anturi siis se lohkon päällä oleva...ei viittis imusarjaa laittaa, jollei tiedä anturin olevan kunnossa. Olikos tuossa se kumi tiivisteen paksuus myös vaikuttava asia ?
Tämmönen on anturin toimintaperiaate:
http://www.siemensvdo.de/NR/rdonlyres/8 ... latten.pdf
Re: Nakutusanturin arvo
86 jälkeen sen nakuanturin kiristysmomentin ohjearvo on 20 Nm.
osaakohan äly ton nakun mukaan säätääkin esim sytkää myöhäisemmälle ja polttanee check- engine merkkivaloa?
osaakohan äly ton nakun mukaan säätääkin esim sytkää myöhäisemmälle ja polttanee check- engine merkkivaloa?
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Nakutusanturin arvo
Turboissa - Ei, ei.stara kirjoitti:osaakohan äly ton nakun mukaan säätääkin esim sytkää myöhäisemmälle ja polttanee check- engine merkkivaloa?
APC rajoittaa painetta. Ei muuta. Klaketiklak vain kuuluu konetilasta

Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Nakutusanturin arvo
Tuo on helppo testata, jos se anturi on kerta APC:tä varten.
Kone käyntiin, joku rautarassi siitä imusarjan lomasta nakuanturin pulttia vasten ja napautus vasaralla. Magneettiventtiili napsuttaa melkoisen kovaäänisesti, jos tuo apc kuulee sen vasaran kilauksen. Näin on tullut testattua apc:n, anturin ja nakutusvalon toiminta.
Kone käyntiin, joku rautarassi siitä imusarjan lomasta nakuanturin pulttia vasten ja napautus vasaralla. Magneettiventtiili napsuttaa melkoisen kovaäänisesti, jos tuo apc kuulee sen vasaran kilauksen. Näin on tullut testattua apc:n, anturin ja nakutusvalon toiminta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01