Nakutusanturin arvo

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Nakutusanturin arvo

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Sille anturalle on muuten annettu jopa oikea asentokin lohkoa vasten.Nyt ei osaa sanoa tarkemmin noista kun kaikki data on vielä mökillä.
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Re: Nakutusanturin arvo

Viesti Kirjoittaja Sami »

carimat kirjoitti:Haulla löytyi mittausarvo 32 ohm...autona on siis 900 T16. Onko tuo oikea arvo,vai esiintyykö noissa malleissa eroja. Tuo anturi siis se lohkon päällä oleva...ei viittis imusarjaa laittaa, jollei tiedä anturin olevan kunnossa. Olikos tuossa se kumi tiivisteen paksuus myös vaikuttava asia ?
Ei ole oikea arvo. Anturin kuntoa ei voi DC ohmialueella mitata, koska anturi on kapasitiivinen piezokide ja toimii siten että värinässä liikkuva massa aiheuttaa paineen, josta aiheutuu tärinän mukaan vaihtovirtajännite. Kunnon mittaaminen yleismittarilla siis kannattaa unohtaa.

Tämmönen on anturin toimintaperiaate:

http://www.siemensvdo.de/NR/rdonlyres/8 ... latten.pdf
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Nakutusanturin arvo

Viesti Kirjoittaja stara »

86 jälkeen sen nakuanturin kiristysmomentin ohjearvo on 20 Nm.
osaakohan äly ton nakun mukaan säätääkin esim sytkää myöhäisemmälle ja polttanee check- engine merkkivaloa?
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Nakutusanturin arvo

Viesti Kirjoittaja Marko A »

stara kirjoitti:osaakohan äly ton nakun mukaan säätääkin esim sytkää myöhäisemmälle ja polttanee check- engine merkkivaloa?
Turboissa - Ei, ei.
APC rajoittaa painetta. Ei muuta. Klaketiklak vain kuuluu konetilasta :lol:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nakutusanturin arvo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuo on helppo testata, jos se anturi on kerta APC:tä varten.

Kone käyntiin, joku rautarassi siitä imusarjan lomasta nakuanturin pulttia vasten ja napautus vasaralla. Magneettiventtiili napsuttaa melkoisen kovaäänisesti, jos tuo apc kuulee sen vasaran kilauksen. Näin on tullut testattua apc:n, anturin ja nakutusvalon toiminta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin