Juttua downpipe:stä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vigge kirjoitti:
NG900T kirjoitti:
Hehee, tais olla ensimmäinen ja viimenen DT asennus sitten :lol:
Jos saan kysyä, mikä svidun DT? :lol:
Onks tää nyt jotain DP + JT on DT?
Oho.. :oops: juuri näin :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

No niin nyt on Nordic ja JT putki kuvattuna ja ero on silmiin pistävä. Kyllä huomaa että toinen paja tekee ja asentaa itse putkia :)

Nordic
Kuva

JT-tuning
Kuva
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:
JT-tuning
Kuva
Ja missäs pirussa se sun ykkös lambda on?
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

SE on paljon alempana mulla siellä missä putki kääntyy taakse meneväksi, toinen on sitten lambdan jälkeen.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:SE on paljon alempana mulla siellä missä putki kääntyy taakse meneväksi, toinen on sitten lambdan jälkeen.
Eikö ton DP:n pitäisi olla sama kuin mulla?
Mulla on yks reikä samassa mestaa missä speedoulla, toinen ennen kattia ja kolmas sen jälkeen.
#1730
500whp.net member
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Joo semmonen heppu toi potkuhousu on, ilmottaa vain, että "tuus avaa konepelti" ja sitten ruuvailee heti osia irti ja salakuvaa jotain ;)
STCF #3
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

jaa mulla on vaan kax reikää kattien kummallakin puolella :wink: Mä voin ottaa kuvan noista lambdoista teille vaikkapa huomenna niin saatte mielenrauhan ja taas unesta kiinni. Siihen asti kärsikää ja odotelkaa.

Speedou niin semmosta se on sun on jaettava informaatiota :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mulla lambda töröttää heti tossa DT:n eiku DP:n alussa kuten speedoulla.. toinen reikä on tulpattuna just ennen kattia, olikohan edes kolmatta :roll:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

No en olekkaan näköjään ainut joka tappelee DP:n kans! :twisted: Mulla sama homma et lenkkiavain uuteen uskoon että saa kiristettyä.Piti lyhentää ja kaventaa.Ja on todellakin saanut kiristellä aina sillon tällön uudestaan.
Asennushan se jännä kokemus oli. :twisted: Pari kaveria oli repimässä yläpuolella kun itse väänsin alapuolella.Ja todellakin näytti siltä että ei millään voi mennä siitä välistä mikä tonnarissa on. :? Ja taas huomenna taitaa olla kiristyksen vuoro kun pakokaasut käryää sisällä. :evil:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

NG900SET -95 kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:Mulla ei ole ollut turbon ja DP kiinnipysyvyys ongelmaa kun pulttilaatikosta sattumalta löytyi sellaiset prikat että pitää. 3 kertaa tarkastin kiinnityksen 2 kertaa kiristin ja siinä pysyy. Ne on sellaiset tavallaan 2prikkaa samassa ja uritettu kummaltakin puolelta ja viela niiden levyjenkin välistä.
Noi on ilmeisesti Nord Lock aluslevyjä. Pitävät pirun hyvin. Laitoin itselle samanlaiset ja hätävarjelun liioitteluna vielä tuplamutterit. Sen verran kiukutti uudelleen kiinnittää JT:n DP:tä. Oli ollut kiinni vasta kuukauden kun oli lähes täysin irti..
Voi hyvin ollakkin. Kyllä pysyy.
9-3.1972
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mä laitoin asennettaessa puu palikan DP alle että sain sen sopivaan korkeuteen ja tasaisesti kiristin ruuvit ettei mene vinoon. Kaikki tämä vasta toisella kerralla kun käytti vähän järkeä. Mulla ei taida olla pelkoa irtoamisesta koska jengat meni niin tukkoon lopussa ettei kireyttä voinut lisätä eikä mutterit enään pyörineet takaisinkaan :) Siinä on ja pysyy. Onneksi tuli sopivan kireäksi.

Hauska huomata että DP ystäviä löytyy jotka todellakin ovat joutuneet jumppaamaan sen kanssa. Taitaa vaan 93t sport olla jo aika pro tossa hommassa :lol:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

JT:n DB

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Katselin PCS:llä JT:nD DB ja vertasin sitä oma tekemääni, niin ei häpeä tuo itse tehty yhtään JT:n rinnalla. Itse viilasin vielä suurinpiirtein kaikki hitsaussaumat sisäpuolelta pois, jotta virtaus olisi mahdollisimman hyvä :D .

JT:n putkessa oli kauhean kokoinen hitsaussauma heti laipan vieressä. Sauma kavensi ulostuloaukkoa aika rajusti :cry: .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Toi on totta, JT työn jälki ei ole ihan parasta mahdollista vaan hitsaussaumat putken sisällä rönsyilevät aika lailla. Meinasin alkaa hiomaan mutta en sitten jaksanut.

Onko sulla kuvia sun putkesta niin laitetaan vertailuksi.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Ensi viikolla

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Laitan viikonlopulla todennäköisesti katin kiinni etuputkeen ja voin ottaa samalla muutaman kuvan.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

:D :D Mä repesin ihan totaalisesti kuten putkenikin. Satuin kurkkaamaan auton alle kun putki oli pikkasen normaalia matalammalla. No kiinnikkeet olivat irronneet kokonaisen 2 viikon käytön jälkeen lahjakkaasti hitsaussaumoista ja takapönttö on lievästi ilmaistuna liikekannalla :lol: Niin kyseessä on tämä halpis JT putki.

vasemmalta puolelta
Kuva

ja sitten oikealta
Kuva

onneksi mä osaan korjata ihan mitä vaan
Kuva
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vastaa Viestiin