Sorry "tyhmä" kysymys mutta pakko kysyä

Onkohan kuin monella tollanen vv-kartiosuodatin ysifemmassa? Ja jos sellasen laittaa orkkis-ilmansudatinkoteloon niin tuleeko sitä ääntä enemmän vs. vakio suodatin?jcarlson kirjoitti: Lisää ääniä saat vakiobypassillakin vaihtamalla vv-suodattimen tai muuten muuttamalla ilmanottoa avoimemmaksi.
Tyhmä kysymys, miksi siihen ei sellaista saa? Turdotekniikka ei ole kuvin tuttuajcarlson kirjoitti:Ei, dumppi ei sovi ko. autoon. Ja ei sitten pasteilla mitään typeriä bypass/dump-yhdistelmiäkään, jooko.
Tämä kiinnostaa minuakin....Iksu kirjoitti:Onkohan kuin monella tollanen vv-kartiosuodatin ysifemmassa? Ja jos sellasen laittaa orkkis-ilmansudatinkoteloon niin tuleeko sitä ääntä enemmän vs. vakio suodatin?jcarlson kirjoitti: Lisää ääniä saat vakiobypassillakin vaihtamalla vv-suodattimen tai muuten muuttamalla ilmanottoa avoimemmaksi.
Ahaa, toi oli hyvä tieto! Mä oon luullut että dumppi ja bypass on "sama" asia....hasha kirjoitti:T5 kone on ainoa jossa dumppi toimii aiheuttamatta häiriöitä. Eli T5 koneessa ei ole immua joten ohjausjärjestelmä ei sekoa kun ilmaa päästetään pihalle. Bypass ei päästä ilmaa ulkoilmaan vaan kierrättää sen takaisin turbolle jolloin mitattu ilmamäärä pysyy järjestelmässä.
Ei mitään vaikutusta tehoon. Mäntä bypassin hyvä puoli on parempi kestävyys isoilla paineilla, muuten se onkin sitten huonompi. Jumittelee ja vuotaa herkemmin jne. Ei kannata laittaa moista oikeastaan, vakio piisaa aivan loistavasti.Saab.96 kirjoitti:Ahaa, toi oli hyvä tieto! Mä oon luullut että dumppi ja bypass on "sama" asia....hasha kirjoitti:T5 kone on ainoa jossa dumppi toimii aiheuttamatta häiriöitä. Eli T5 koneessa ei ole immua joten ohjausjärjestelmä ei sekoa kun ilmaa päästetään pihalle. Bypass ei päästä ilmaa ulkoilmaan vaan kierrättää sen takaisin turbolle jolloin mitattu ilmamäärä pysyy järjestelmässä.
Alkaa se homma nyt aukeamaan![]()
Mitä hyötyä sellaisesta mäntä by-passi:sta sitten on? Tehoa lisää?
Pieniä kauhukuvia perjantaille..J8 kirjoitti:Myönnetään. Laitoin ihan kokeilun ja urheilun vuoksi viime syksynä vakio koteloon tulevan jr:n airfilterin. oli vielä halvempi kuin orkkis suodatin. yllätys oli ihan positiivinen, sillä kaasu alkoi reagoimaan nopeammin(varsinkin 2-vaihteella) ts. kaupungissa mukavampi ajella 2.0T:llä. sanoisinko että vääntää ehkä hiukan paremmin. Muuten en kyllä huomattavaa eroa huomaa orkkikseen, sillä mulla ei niin hyvää persedynoa ole. Heti kun/jos Ilmamäärämittari hajoaa, niin laitan orkkiksen takaisin. Äänetkään ei muuttuneet mikä on hyvä juttu.. jos autosta jotain ääniä lähdetään hakemaan, niin kyllä se on murina eikä suhina..