Toi ensimmäinen on combin vakiojousi, sellaset saa tulla vapaasti purkaan testattavaksi. Combin kuormajouset on jo sit oikeesti jämäkämmät.juuso kirjoitti:Kuinkakohan paljon nuo motonetin vahvistetut takajouset nostaa perää? Alla on lesjön madallusjouset...
Ja mitä eroa on seuraavilla jousilla?
900 Sedan vahvistettu takajousi. . . . . . . . . . . . . . 67-5065 24.90 ???
900 Sedan progressiivinen kuormajousi. . . . . . . . . . . 67-5741 42.90 ???
edit: pari senttiä tekis jo ihan hyvää..
Niitä saattaa jo joutua hieman "hienosäätään" lesjöjen kanssa ettei mee liikaa nenilleen.
Tässä on juttuu sportjousist ja noist kuormajousista:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=17101
Casteria ei tullu koskaan säädettyä mutta uraherkkyys rauhoittui selkeästi kun tuossa on välillä ollu aavistuksen matalammat takakumit. 205/55-16 on takana vähän iso mutta eipä pakko ne on pois kuluttaa ennen ku malttaa vaihtaa muuta alle.
Ukkol oli sedan combin kuormajousil ja edessä vakiot, tuolla yhdistelmäl oli edelleen aika vaateris mutta oli sitä edelleen vaikka kontti lastattiin työkaluil. Tyhjänä tuntu etu- ja takapää vähän eri parilta. Kuvaa vaan ei taida olla. Toi meni nimimerkil "taassaapi" et mahtaisko hänelt löytyy....?