Vaihdelaatikko tonnariin?
Vaihdelaatikko tonnariin?
Semmoinen kysymys on vaivannut mieltä, kun olisi kiva saada 9000 kulkemaan mahdollisimman kovaa, mutta olenko oikeassa jos väitän ettei löydy laatikkoa, joka mahdollistaisi +260 vauhdin? Mielestäni Aeron loota n.258 ja peruslaatikko n. 240. Tietty rajoitinta nostamalla varmaan menevät kovempaakin, mutta miten terveellistä se on, ellei sisuskaluja ihan tosissaan ala vaihtamaan...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Vaihdelaatikko tonnariin?
Taitaa lahden tuolta puolen (Ruotsi) löytyä guruja jotka tämänkin asian osaa ratkaista.
Ja Maptun tarjoilee 6 vaihteista laatikkoa hyvään hintaa.
Tuolta voi katsella vähän menoa:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... a&start=30
Ja Maptun tarjoilee 6 vaihteista laatikkoa hyvään hintaa.
Tuolta voi katsella vähän menoa:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... a&start=30
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Vaihdelaatikko tonnariin?
Jos ajat T5 2.3 (t/T/Aero) tonnarin rajottajalle (6200) niin vauhtia on jo aikalailla.Ekitheman kirjoitti:Semmoinen kysymys on vaivannut mieltä, kun olisi kiva saada 9000 kulkemaan mahdollisimman kovaa, mutta olenko oikeassa jos väitän ettei löydy laatikkoa, joka mahdollistaisi +260 vauhdin? Mielestäni Aeron loota n.258 ja peruslaatikko n. 240. Tietty rajoitinta nostamalla varmaan menevät kovempaakin, mutta miten terveellistä se on, ellei sisuskaluja ihan tosissaan ala vaihtamaan...
noin 5700rpm menee vakiorenkailla 260 puhki. Tohon tarttee sitten jo vähän lisää tehoaki ja nopeudenrajotin pois softasta. Noin 6500 nurkilla pitäs mennä 300 puhki. Vakiosisuskalut kyllä ton 6500 ainakin kestää.
Re: Vaihdelaatikko tonnariin?
Jollain laskuopilla sain vaan nuo edellä mainitut huiput. Täytyy vielä tarkistaa miten on, mutta ei vain viitsisi lähteä tehojen puolesta rakentelemaan, jos ei sit lentokentällä kuitenkaan pääse kunnon lukemiin ~280.
Ja kyllähän joku varmasti siihen laatikon rakentaa, mutta tuskin ihan ilmaiseksi...
Ja kyllähän joku varmasti siihen laatikon rakentaa, mutta tuskin ihan ilmaiseksi...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Vaihdelaatikko tonnariin?
280 lentokentän mittasella suoralla vaatii sen noin 500 pollee.Ekitheman kirjoitti:Jollain laskuopilla sain vaan nuo edellä mainitut huiput. Täytyy vielä tarkistaa miten on, mutta ei vain viitsisi lähteä tehojen puolesta rakentelemaan, jos ei sit lentokentällä kuitenkaan pääse kunnon lukemiin ~280.
Ja kyllähän joku varmasti siihen laatikon rakentaa, mutta tuskin ihan ilmaiseksi...
Ja vaikka ois kuinka pitkä loota ja loputon suora niin se kiihtyvyys lakkaa kun ilmanvastus "syö" kaiken käytettävissä olevan tehon. Tuskin vakio 2.3T juuri 250 enempää saa tauluun vaikka ois rajaton matka kiihdyttää.
Re: Vaihdelaatikko tonnariin?
Niin saahan moponkin kulkemaan kun rattaita vaihtaa...
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: Vaihdelaatikko tonnariin?
Vakio B234 2.3T lootalla 281kmh @ 6300rpm, kuluneilla 205/55/16 renkailla.
Foxbody turbo
Re: Vaihdelaatikko tonnariin?
Joo, näin tulokset...Japso kirjoitti:Vakio B234 2.3T lootalla 281kmh @ 6300rpm, kuluneilla 205/55/16 renkailla.
Kai sitä täytyy sit uskoa et tuo omakin pystyis sen verran kiipimään, kuhan nyt ensiks laittaa vähän enemmän löylyä pellin alle..

#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Vaihdelaatikko tonnariin?
ja ahtimen laittaa, yli 280km/h.SonmH kirjoitti:Niin saahan moponkin kulkemaan kun rattaita vaihtaa...

Isot pojat on kertonut että joutuupi vaihtamaan VEMS:in tai vastaavan LH 2.4 jetin tilalle jos hevosia mielii 4-5:n satasen nurkille...Ekitheman kirjoitti:Joo, näin tulokset...Japso kirjoitti:Vakio B234 2.3T lootalla 281kmh @ 6300rpm, kuluneilla 205/55/16 renkailla.
Kai sitä täytyy sit uskoa et tuo omakin pystyis sen verran kiipimään, kuhan nyt ensiks laittaa vähän enemmän löylyä pellin alle..
Re: Vaihdelaatikko tonnariin?
Joo, ei tässä kai kukaan väittäny että ilman muutoksia pelkällä laatikon vaihdolla lähdettäis semmoisia lukemia hakemaan. Askarrutti vaan, että onko vakiolootalla edes mahdollista. No, kiitos niille jotka valaisivat tätäkin asiaa, eivätkä pelkästään muistelleet mopoiluaikojaan kaiholla...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Vaihdelaatikko tonnariin?
tuo siis aeron askilla, normi 2.3T(pitkälohkosen) lotju 215/55/16 nakeilla 6700rpm 278km/h. Eli jos kovempaa tahtoo nii vaihtoehdot lootan vaihto, rundaus tai renkaiden kanssa kikkailu.Japso kirjoitti:Vakio B234 2.3T lootalla 281kmh @ 6300rpm, kuluneilla 205/55/16 renkailla.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: Vaihdelaatikko tonnariin?
LH 2.4,ja rajat tuskin viellä vastassa.arttu kirjoitti: Isot pojat on kertonut että joutuupi vaihtamaan VEMS:in tai vastaavan LH 2.4 jetin tilalle jos hevosia mielii 4-5:n satasen nurkille...
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Vaihdelaatikko tonnariin?
Jos meikään tarkoitat niin viittasin vain tuohon allekirjoitukseni "mopoon" huumorilla... sooriiiEkitheman kirjoitti:No, kiitos niille jotka valaisivat tätäkin asiaa, eivätkä pelkästään muistelleet mopoiluaikojaan kaiholla...
Katos perskele!Suppari kirjoitti: LH 2.4,ja rajat tuskin viellä vastassa.


Olenkin ollut väärässä luulossa ja tuo onkin hyvä tietää tonaria ajatellen jos innostuu tuon Suzukin jälkeen sitä vähän virittelemään.
Pitääpä tuumia ja suunnitella pikkuhiljaa millaista haluaa, mihin tieto, taidot ja varsinkin lompakko riittää... toteuttaa sitten jos osaa.

Re: Vaihdelaatikko tonnariin?
Ohan niitä varmaan 1000hepan kaasarivehkeitäkin. Moottorinohjaus kannattaa valita semmonen missä on säätelyn kannalta riittävät ominaisuudet. Tommoseen pitkälohkoon kannattaisi ehkä harkita trionic 5.2 konversioo, tai sitten jotain kaupallista ratkasua.arttu kirjoitti:Jos meikään tarkoitat niin viittasin vain tuohon allekirjoitukseni "mopoon" huumorilla... sooriiiEkitheman kirjoitti:No, kiitos niille jotka valaisivat tätäkin asiaa, eivätkä pelkästään muistelleet mopoiluaikojaan kaiholla...
Katos perskele!Suppari kirjoitti: LH 2.4,ja rajat tuskin viellä vastassa.![]()
![]()
Olenkin ollut väärässä luulossa ja tuo onkin hyvä tietää tonaria ajatellen jos innostuu tuon Suzukin jälkeen sitä vähän virittelemään.
Pitääpä tuumia ja suunnitella pikkuhiljaa millaista haluaa, mihin tieto, taidot ja varsinkin lompakko riittää... toteuttaa sitten jos osaa.
Re: Vaihdelaatikko tonnariin?
Joo, se on tosiaan tuossa 2.3T vehkeessä vähän huonoa, ku ei ole helpoin moottorinohjaus viilata, ja sit tuo laatikko tosiaan pitäis melkeinpä vaihtaa... Tosin voihan sitä aloittaa vähän matalemmilla tavoitteilla, ja kattoa jos rahat riittää ja kalusto kestää ni sitten harkita lisähankintoja... Mut varmaan auton vaihto olis helpoin lähtökohta huippunopeuksien tavoittelun suhteen.
PS. Ei niinkään Artulle ollu se vinoilu vaan sille rattaitten vaihtajalle...
PS. Ei niinkään Artulle ollu se vinoilu vaan sille rattaitten vaihtajalle...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87