Semmosta että tuo 9000 aero vuotaa meleko palijo nestettä, kun ajaa joku reilu pari sataa kilsaa niin paisunta säiliö on minimissä. Ainakin kansipahavin välistä ja liekkö muualta. Onkokohan nuitten kansissa ollu yleensä vikaa? Vaan oisko se pelekkä kansi pahvi
Muistaakseni ainakin joissain on ollut kansi löysällä, mutta en tiedä mitä oireita on ollut. Lämppärin kenno on myös yksi hyvä vaihtoehto, joka sai minun edellisessä tonnarissa vedet katoamaan, varsinkin talvella kun sitä käytetään paljon enemmän kuin kesällä. Tosin itselläni ei ainakaan kennon vuotaessa ollut nuin suurta nestehukkaa.
Kojootti5 kirjoitti:Muistaakseni ainakin joissain on ollut kansi löysällä, mutta en tiedä mitä oireita on ollut. Lämppärin kenno on myös yksi hyvä vaihtoehto, joka sai minun edellisessä tonnarissa vedet katoamaan, varsinkin talvella kun sitä käytetään paljon enemmän kuin kesällä. Tosin itselläni ei ainakaan kennon vuotaessa ollut nuin suurta nestehukkaa.
Mielenkiintoista että vuodenajoilla on lämppärin kennon käyttömäärään vaikutusta. Olin siinä uskossa että kennossa kiertää vesi aina, ja lämpötilaa ohjataan läpillä. Mutta kenno on hyvä vaihtoehto kyllä. Samoin vesipumppu, letkujen liitokset ym.
Lämpölaajenemisesta/kutistumisesta ja useista vuotokohdista. Talvella pakkasella muovi ym materiaali kutistuu, jolloin vuoto on voimakkaampaa. Mulla oli lämppärin kennosta toinen muoviputki poikki klemmarin takaa ja vuoti vain talvella. Samoin tarvikesyylärin lämpöanturin tulppa vuotaa vain pakkasella, kun muovi kutistuu.
Tarkkaile tiputtaako se vettä ollenkaan(talvella tosin hankalampaa). Kylmällä koneella luulisi että putkesta tulisi vesihöyryä(+ nykiä kylmänä) ainakin jos vuotaa sylintereihin päin?
jmt kirjoitti:Onko tosiaan näin, ettei kennon yhteydessä ole nesteelle venttiiliä?
On tosiaan näin, lämmitystehoa säädetään ainoastaan ilmaläpällä. Lämppärin kennolle menevää nestekiertoaa rajoittaa ainoastaan termostaatissa oleva kiekko, joka sulkee lämppärille menevän kanavan kun jäähdytysnesteen lämpötila nousee epänormaalin korkeaksi, tällöin kaikki kierto ohjautuu jäähdyttimelle.
Viimeksi muokannut jus, Pe Joulu 12, 2008 14:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
j0ne kirjoitti:Tarkkaile tiputtaako se vettä ollenkaan(talvella tosin hankalampaa).
Talvellahan se vasta helppoa on jos sattuu lunta olemaan. Pirssi parkkiin puhtaalle lumelle ja yön jälkeen voi sitten käydä laskeskelemassa että onko hankeen ilmestynyt koko nestevuotokirjon kuningasvärisuora. Jäähdytysneste, lootaöljy, moottoriöljy, tehostinöljy ja yleiset kuravalumat kun ovat kaikki pikantilla tavallaan eri värisiä
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84