TD04HL-15T 5cm^2 vs. 6cm^2

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

TD04HL-15T 5cm^2 vs. 6cm^2

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Saabcentralista bongattu. Epäselvyyksien välttämiseksi tuo 6cm^2 pakopesällä oleva fööni löytyy vain tonnari aerosta, ei siis 9-5 tai 9-3 aerosta.

The Aero and Viggen turbos are the same except for the exhaust housing. The smallest crosssectional area is 5cm2 for the Viggen and 6cm2 for the Aero turbo. Had to port out the exhaust manifld exit to match the Aero turbo. This should put me close to 300 crank hp.

More details on my website.
http://www.lehigh.edu/~cak7/Upgrades/St ... Turbo.html

Kuva

Initial testing shows a good improvement in boost across the upper rpms. The Saab dyno day this weekend will show the results. This graph shows the boost and rpm for the Viggen and Aero turbo.

Kuva
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Joo, sieltä löytyi myös linkki mielenkiintoiseen brosariin:

http://www.melett.com/pdfs/Mhi%20TD04.pdf
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Liippaa suhta läheltä tätä aihetta, joten pistän tähän perään.
Auto siis viggen, SP stage III softa ja tankissa kisabensaa.
I finally got time to see what difference the tdo4-18/6cm2 turbo made on the dyno.Tdo4-15/5cm2 made 266.2 whp.With no changes other than the tdo4-18/6cm2 turbo the car made289.7 whp-326.1 fp torque/406nm.This a little better than I expected,and is power you can really feel because of the torque-ed 99viggen
#1730
500whp.net member
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Ahdin..

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Meneekö toi isompi mitsun ahdin suoraan 9-3/9-5 Saabiin kiinni vai pitääkö tehdä muutoksia?!
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Ahdin..

Viesti Kirjoittaja Hallu »

-valomerkki- kirjoitti:Meneekö toi isompi mitsun ahdin suoraan 9-3/9-5 Saabiin kiinni vai pitääkö tehdä muutoksia?!
Pitäs mennä jos sulla on siis mitsu jo nyt.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Onkos jollain hajua mihin tehoihin mitsun ahtimella yltää??
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Milli kirjoitti:Onkos jollain hajua mihin tehoihin mitsun ahtimella yltää??
http://www.maptun.com/webshop/shop_info.php?id=263
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Ahdin..

Viesti Kirjoittaja Vigge »

93t sport kirjoitti:
-valomerkki- kirjoitti:Meneekö toi isompi mitsun ahdin suoraan 9-3/9-5 Saabiin kiinni vai pitääkö tehdä muutoksia?!
Pitäs mennä jos sulla on siis mitsu jo nyt.
Ainoa proggis on että pakosarjan aukko normi B235R:ssä on pyöreä 30mm. Tossa 18T:ssa aukko on ovaali, eli suurempi 30mm 38x50mm
#1730
500whp.net member
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Re: Ahdin..

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

Vigge kirjoitti:
Ainoa proggis on että pakosarjan aukko normi B235R:ssä on pyöreä 30mm. Tossa 18T:ssa aukko on ovaali, eli suurempi 30mm 38x50mm
ei kait se mitään haittaa jos vaan pulttijako passaa.
eikös 9000aeron ahtimessa ole myös tuo saman kokoinen ovaali.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Ahdin..

Viesti Kirjoittaja Vigge »

öljysormi kirjoitti:
Vigge kirjoitti:
Ainoa proggis on että pakosarjan aukko normi B235R:ssä on pyöreä 30mm. Tossa 18T:ssa aukko on ovaali, eli suurempi 30mm 38x50mm
ei kait se mitään haittaa jos vaan pulttijako passaa.
eikös 9000aeron ahtimessa ole myös tuo saman kokoinen ovaali.
Juu, tuli vissiin ilmaistua hieman huonosti :oops:
Ei siitä mitään haittaa ole että ahtimen reikä on isompi kuin pakosarjan, lähinnä vaan virtaukset eivät ole optimit.
Jep, #6 15T:ssä varmaan sama hole.
#1730
500whp.net member
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mitäköhän noilla TD04HL 15T ja TD04HL 18T on eroa?? Kun olisi nyt vaihteeksi tyrkyllä tommoinen 15T ahdin ja uusi kaiken lisäksi. Ja riittääkö se tuo 15T mihinkää? Jos 18T riittää 340 kaakkiin.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Milli kirjoitti:Mitäköhän noilla TD04HL 15T ja TD04HL 18T on eroa?? Kun olisi nyt vaihteeksi tyrkyllä tommoinen 15T ahdin ja uusi kaiken lisäksi. Ja riittääkö se tuo 15T mihinkää? Jos 18T riittää 340 kaakkiin.
Mikä pp:n nro, 5 vai 6?

Ei tolla vitosella oikeastaan saa enempää pihalle kuin mitä mulla nyt on.
#1730
500whp.net member
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Siitä ei ole tarkempaa tietoa.Mut ei tuo varmaankaan mihinkää riitä.. :twisted: Pitää tilata isompi.Olis vaan ollut niin sopivan hintanen.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mulla oli tuollainen isommalla reijällä oleva puhallin? Isonsin tuon pakosarjan reijän samaan kokoon. Koitin tuosta puhaltimesta katella malli merkitää mutta laatassa ei ollut mitään järki koodeja? Garretti se on kuitenkin. Mutta erilainen kuin tuo GT17:n joka on pöydällä vieressä. A/R:t pienempiä tuossa tonnarin garressa mutta pako pyörän ulostulo halkaisija pienempi tuossa GT17:ssa vaikka A/R siinä on isompi. Tarkoitus olis yhdistelemällä tuosta saada paketti kasaan niin että Imu olis tuosta 17:sta A/R 0.53 (0.48 tonnarin) ja tuo pako osa tuosta tonnarin omasta. Tai sitten valjastan osia noista varaosa TO3:sta tuohon tarkoitukseen 8)

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin