Saabcentralista bongattu. Epäselvyyksien välttämiseksi tuo 6cm^2 pakopesällä oleva fööni löytyy vain tonnari aerosta, ei siis 9-5 tai 9-3 aerosta.
The Aero and Viggen turbos are the same except for the exhaust housing. The smallest crosssectional area is 5cm2 for the Viggen and 6cm2 for the Aero turbo. Had to port out the exhaust manifld exit to match the Aero turbo. This should put me close to 300 crank hp.
Initial testing shows a good improvement in boost across the upper rpms. The Saab dyno day this weekend will show the results. This graph shows the boost and rpm for the Viggen and Aero turbo.
Liippaa suhta läheltä tätä aihetta, joten pistän tähän perään.
Auto siis viggen, SP stage III softa ja tankissa kisabensaa.
I finally got time to see what difference the tdo4-18/6cm2 turbo made on the dyno.Tdo4-15/5cm2 made 266.2 whp.With no changes other than the tdo4-18/6cm2 turbo the car made289.7 whp-326.1 fp torque/406nm.This a little better than I expected,and is power you can really feel because of the torque-ed 99viggen
-valomerkki- kirjoitti:Meneekö toi isompi mitsun ahdin suoraan 9-3/9-5 Saabiin kiinni vai pitääkö tehdä muutoksia?!
Pitäs mennä jos sulla on siis mitsu jo nyt.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge kirjoitti:
Ainoa proggis on että pakosarjan aukko normi B235R:ssä on pyöreä 30mm. Tossa 18T:ssa aukko on ovaali, eli suurempi 30mm 38x50mm
ei kait se mitään haittaa jos vaan pulttijako passaa.
eikös 9000aeron ahtimessa ole myös tuo saman kokoinen ovaali.
Juu, tuli vissiin ilmaistua hieman huonosti
Ei siitä mitään haittaa ole että ahtimen reikä on isompi kuin pakosarjan, lähinnä vaan virtaukset eivät ole optimit.
Jep, #6 15T:ssä varmaan sama hole.
Mitäköhän noilla TD04HL 15T ja TD04HL 18T on eroa?? Kun olisi nyt vaihteeksi tyrkyllä tommoinen 15T ahdin ja uusi kaiken lisäksi. Ja riittääkö se tuo 15T mihinkää? Jos 18T riittää 340 kaakkiin.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Milli kirjoitti:Mitäköhän noilla TD04HL 15T ja TD04HL 18T on eroa?? Kun olisi nyt vaihteeksi tyrkyllä tommoinen 15T ahdin ja uusi kaiken lisäksi. Ja riittääkö se tuo 15T mihinkää? Jos 18T riittää 340 kaakkiin.
Mikä pp:n nro, 5 vai 6?
Ei tolla vitosella oikeastaan saa enempää pihalle kuin mitä mulla nyt on.
Mulla oli tuollainen isommalla reijällä oleva puhallin? Isonsin tuon pakosarjan reijän samaan kokoon. Koitin tuosta puhaltimesta katella malli merkitää mutta laatassa ei ollut mitään järki koodeja? Garretti se on kuitenkin. Mutta erilainen kuin tuo GT17:n joka on pöydällä vieressä. A/R:t pienempiä tuossa tonnarin garressa mutta pako pyörän ulostulo halkaisija pienempi tuossa GT17:ssa vaikka A/R siinä on isompi. Tarkoitus olis yhdistelemällä tuosta saada paketti kasaan niin että Imu olis tuosta 17:sta A/R 0.53 (0.48 tonnarin) ja tuo pako osa tuosta tonnarin omasta. Tai sitten valjastan osia noista varaosa TO3:sta tuohon tarkoitukseen
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135