Onko keltaista sivuvaloa olemassa tummalla obtiikalla, sillä se saattaisi sopia tummaan autoon aavistuksen verran paremmin. Tai jos on kirkkaalla obtiikalla, mutta on keltainen poltin



Noin 97,5% kaikista tapauksista sideblinkkerssit sopii.9-5T kirjoitti:Mitä mieltä raati on sopiiko tummaan autoon keltaiset sivuvalot?
Miten on kun etusumuvalot eivät saa palaa yhtäaikaa huomiovalojen kanssa..voiko tech:llä vaikuttaa asiaan vai meneekö relehommiksi?Mimmi kirjoitti:... femmassa kytkentä on helppo..
Eikös xenonpolttimoiden (D1S:ää noissa taitaa olla) hinta ole jossain n. 50-70 e /kpl, jos ne hankkii jostain järkevästä lähteestä? Onhan se tietysti aika kallista.9-5T kirjoitti:Samaa mieltä mutta takuun loputtua xenonien ylläpito tulee kalliiksi.J.N kirjoitti:
Huomiovalokötöstykset sen sijaan ovat poikkeuksetta aivan v*tun rumia.
Ballstit tietty joo. Mut mites niiden (asento)anturien kesto siitä riippuu, onko valot päällä tai ei?9-5T kirjoitti:polttimot on halpoja mutta ballastit ja anturit taytyy laskea myos.
Niin, tietysti tuo varsinainen säätökoneistokin, mutta tässä antureilla kai viitattiin niihin siellä tukivarren kyljessä nököttäviin muovirimpuloihin, jotka aistii sitä masiinan kulkuasentoa (--> eli antaa sitä varsinaista ohjaustietoa sille säätökoneistolle).Musti kirjoitti: Lamppujen asento asettuu (ainakin 9-3:ssa) aina startin jälkeen. Eli ensin alas ja sitten ylös kohdalleen. Onko valot päällä tai ei, ei vaikuta asiaan.
Niinpä juuri. Ei muuten myöskään väitetty kenenkään kirjoittaneen ylläpitokustannuksien olevan 0 e.9-5T kirjoitti:Oli valot päällä tai ei ne kuuluu xenonien ylläpito kustannuksiin, missään ei taidettu kirjoittaa että huomiovaloilla xenonien ylläpito kustannukset olisi 0eeeskola kirjoitti:Ballstit tietty joo. Mut mites niiden (asento)anturien kesto siitä riippuu, onko valot päällä tai ei?9-5T kirjoitti:polttimot on halpoja mutta ballastit ja anturit taytyy laskea myos.
E
Kun sumuvalojen paikka täyttää huomiovalojen paikan kriteerit, niin millälailla huomiovalot eroavat sumuvaloista muuten kuin ehkä lampun tehon mukaan?Mimmi kirjoitti:
Huomiovalothan pitää olla E-hyväksytyt ja valkoita valoa antavat (keltaiset ajo- ja huomiovalot hyväksytään ennen 1.10-94 käyttöönotetuissa ajoneuvoissa).
Luulisi, että polttimon hinnan vähättely olisi muuten toiminut säästäjän mollaamisessa paremmin kuin yläkanttiin ollut hinta? (Joo, tuon verran niistä joutui reilu vuosi maksamaan, kun tuli äkkitilanne hakea. Noissa kuluttajalle tarjolla oleva hintahaarukka on aika leveä, kuten varmaan noita ostaneet tietää. Esim. Motonetissa nuo on ainakin 80 e/kpl ja joku - en kylläkään minä - maksanee niistä merkkiliikkeessä jotain aivan tajuttomia hintoja. Etten olisi nähnyt sellaisen pk-seudun merkkiliikkeen laskun, jossa kappalehinta alkoi kakkosella... Ja joku sitten varmaan saa niitä sillä parillakympillä, kun tietää mitä/mistä/milloin hakee.)9-5T kirjoitti:Missä väitettiin huomiovalojen säästävän anturi kustannuksissa? Ne otettiin mukaan xenonien ylläpito kustannuksiin kun eräs yritti olla ovea ja kertoa mielestään halvan hinnan polttimoille(vaikka sillä hintaa saa 3 polttimoa) mollatakseen säästäjiä.eeskola kirjoitti:Eli eiköhän kaikille tullut selväksi, että huomiovalot eivät auta säästämään anturikustannuksissa, vaikka noihin anturikustannuksiinkin asti divergoitiin alkuperäisestä huomiovalojen tuomasta säästöstä puhuttaessa.
Joo kokeiltiin tekittää sumuvaloja vaan olikin jo vaihtoehto 1 aktiivisena ja sumuvalot saa päälle valokytkimen 0-asennossa. Taitaa siis mennä relehommiksi?Mimmi kirjoitti:TECHlla sumareiden ohjelma uusiksi.Wege kirjoitti:Miten on kun etusumuvalot eivät saa palaa yhtäaikaa huomiovalojen kanssa..voiko tech:llä vaikuttaa asiaan vai meneekö relehommiksi?Mimmi kirjoitti:... femmassa kytkentä on helppo..
Joku uuno voi ajella molemmat valot päällä..