2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

ohc205 kirjoitti:Onko -91 vaparin kanget samat, kuin -95 turbon?
Tietääkö kukaan tuota öljyruisku asiaa?
On 2.3:ssa.

Pitää katsoa puretusta ruisku koneesta, mutta muistaakseni on öljyruiskut myös vaparissa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
ohc205
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 14:14
Paikkakunta: uusimaa

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Onkos öljyruisku asiaan tullut selvyyttä?
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja Coltti »

epc sen kertoo, 2.3 vapari/turbo, molemmissa on ne öljysuuttimet.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
ohc205
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 14:14
Paikkakunta: uusimaa

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Kiitos tiedosta. Sitten oisko kellään kuvia b234 öljypohjasta. 9000/ng900 eroavaisuudet kiinnostaa.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

ohc205 kirjoitti:Kiitos tiedosta. Sitten oisko kellään kuvia b234 öljypohjasta. 9000/ng900 eroavaisuudet kiinnostaa.
tontu öljypohja on "vinompi" koska kone on tontus vähän eteenpäin kallellaan.
Tontun öljypohjas on korvake vaihdelaatikolle, jota ng versiosssa ei ole.
loiskelevt ja sihti moudoista johtuen hieman erilaiset. nämä siis 94->
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Virtual thyyning iskee taas.

Hypoteettinen kysymys:

Jos mulla on vapari 2,3i ja haluaisin vaihtaa paikalle 2,3T:n releet (olettaen että on olemassa ko. luovutusauto) niin kuinka paha homma se oikein olisi....
Mitä pitäisi ottaa luovutusautosta...?

Parin olvin jälkeen tuntui että pakko kysyä :oops:
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Red Dragon kirjoitti:Virtual thyyning iskee taas.

Hypoteettinen kysymys:

Jos mulla on vapari 2,3i ja haluaisin vaihtaa paikalle 2,3T:n releet (olettaen että on olemassa ko. luovutusauto) niin kuinka paha homma se oikein olisi....
Mitä pitäisi ottaa luovutusautosta...?

Parin olvin jälkeen tuntui että pakko kysyä :oops:
Kumpi autosi on, LH vai Trionic?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Suhteellisen harvinainen, kai.

Trionic
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Red Dragon kirjoitti:Suhteellisen harvinainen, kai.

Trionic
Jos on vuosimallia -94, niin ihan normaalia. Tässä tapauksessa tekniikan vaihto riittää eli minimissään turbo ja sen tarvitsemat putkistot, intercooler, männät ja kiertokanget imusarja ja softa. Vaihdelaatikon välitykset voivat olla lyhyemät vaparissa. Lisäksi pari takaikua joutuu lisäämään. Jos haluaa täyspaineisen virallisesti, niin joutuu vaihtamaan vetarit ja vaihdelaatikon.

Kannattaa etsiä sellainen katsastuskonttori, joka tietää asiasta ennen kuin aloittaa. Vaihtelee aika paljon tietämys muutoksista
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
sagg
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 06:35

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja sagg »

Käykö B234 pitkälohkoisen kampura uudempaan lyhyeen lohkoon?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Käy. Triggeripyörälle ei tainnut valmiina kampurassa olla paikkaa, jos siis aikoo Trioniccia tai sen asentoanturia käyttää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
sagg
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 06:35

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja sagg »

Kiitos ripeästä vastauksesta. Kyselläänpä lisää tyhmiä. Käykö b234 pitkälohkon ja b2x4 lyhytlohkojen vauhtipyörät ristiin? Lyhytlohkoisista löytyy ilmeisesti alle 300mm halkaisijalla olevia limppuja?

Tallilla makaavaa pitkälohkoa katselin, ja näytti että lohkon laatikonpuoleisesta pulttijaosta voisi 3 pulttia olla samassa kohtaa kuin lyhytlohkoisissa. Pitääkö paikkansa?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei käy vauhtipyörät suoraan ristiin, lyhytlohkossa on 1 pultti enemmän vrt. pitkälohkossa kohdistustappi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin