Öljynsuodatinavain 1.8t (+ muut B207x-moottoriset)

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Öljynsuodatinavain 1.8t (+ muut B207x-moottoriset)

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Ajattelin hyvissä ajoin ennen öljynvaihtoa varmistaa, kun ei ole aiempaa kokemusta sisäpatruunamalleista, vuoden 1965 Plymouth Valiantia lukuunottamatta :D, vaatiiko öljynsuodattimen kansi oikeasti WIS:n mukaisen erikoisavaimen vai voiko kääntää normaalilla 32mm (?) hylsyllä?
Saabiton Saabisti
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Öljynsuodatinavain 1.8t (+ muut B207x-moottoriset)

Viesti Kirjoittaja JaniV »

TommyW kirjoitti:Ajattelin hyvissä ajoin ennen öljynvaihtoa varmistaa, kun ei ole aiempaa kokemusta sisäpatruunamalleista, vuoden 1965 Plymouth Valiantia lukuunottamatta :D, vaatiiko öljynsuodattimen kansi oikeasti WIS:n mukaisen erikoisavaimen vai voiko kääntää normaalilla 32mm (?) hylsyllä?
Kolmekakkonen hylsy. Siinä päässä on sille sopiva hattu. Moottorin suoja pois (3x t27 torx) ja pitkä jatkovarsi hylsyn päähän niin pääsee koneen päältä avaamaan räikällä....
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Öljynsuodatinavain 1.8t (+ muut B207x-moottoriset)

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Kiitokset nopeasta vastauksesta.
Saabiton Saabisti
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Öljynsuodatinavain 1.8t (+ muut B207x-moottoriset)

Viesti Kirjoittaja JaniV »

TommyW kirjoitti:Kiitokset nopeasta vastauksesta.
Muista vaihtaa patruunakotelon kannen kierteen yläosassa oleva kumitiiviste. Tulee tai pitäisi tulla ösuotimen mukana... Tippa öljyä siihen tiivisteeseen niin ei leikkaa kiinni kiristäessä..
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Öljynsuodatinavain 1.8t (+ muut B207x-moottoriset)

Viesti Kirjoittaja 900i »

Jos ostaa alkuperäisen suodattimen niin tiiviste pitää muistaa ostaa erikseen. Ja maksaa lähes saman verran kuin suodatin. Tarvikkeena ymmärtääkseni tiiviste rinkula on mukana.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Öljynsuodatinavain 1.8t (+ muut B207x-moottoriset)

Viesti Kirjoittaja stara »

taisin käyttää sellaista jatkovartta, joka sallii kulmanmuutosta. silloin ei tarvinnut moottorin suojamuovia poistaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Öljynsuodatinavain 1.8t (+ muut B207x-moottoriset)

Viesti Kirjoittaja JaniV »

stara kirjoitti:taisin käyttää sellaista jatkovartta, joka sallii kulmanmuutosta. silloin ei tarvinnut moottorin suojamuovia poistaa.
Silläkin onnistuu, mutta koneenmuovin irrottamisella näkee samalla vähän mitä kaikkea siellä alla onkaan... :D :mrgreen:
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Vastaa Viestiin