
Öljynsuodatinavain 1.8t (+ muut B207x-moottoriset)
Öljynsuodatinavain 1.8t (+ muut B207x-moottoriset)
Ajattelin hyvissä ajoin ennen öljynvaihtoa varmistaa, kun ei ole aiempaa kokemusta sisäpatruunamalleista, vuoden 1965 Plymouth Valiantia lukuunottamatta
, vaatiiko öljynsuodattimen kansi oikeasti WIS:n mukaisen erikoisavaimen vai voiko kääntää normaalilla 32mm (?) hylsyllä?

Saabiton Saabisti
Re: Öljynsuodatinavain 1.8t (+ muut B207x-moottoriset)
Kolmekakkonen hylsy. Siinä päässä on sille sopiva hattu. Moottorin suoja pois (3x t27 torx) ja pitkä jatkovarsi hylsyn päähän niin pääsee koneen päältä avaamaan räikällä....TommyW kirjoitti:Ajattelin hyvissä ajoin ennen öljynvaihtoa varmistaa, kun ei ole aiempaa kokemusta sisäpatruunamalleista, vuoden 1965 Plymouth Valiantia lukuunottamatta, vaatiiko öljynsuodattimen kansi oikeasti WIS:n mukaisen erikoisavaimen vai voiko kääntää normaalilla 32mm (?) hylsyllä?
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Öljynsuodatinavain 1.8t (+ muut B207x-moottoriset)
Kiitokset nopeasta vastauksesta.
Saabiton Saabisti
Re: Öljynsuodatinavain 1.8t (+ muut B207x-moottoriset)
Muista vaihtaa patruunakotelon kannen kierteen yläosassa oleva kumitiiviste. Tulee tai pitäisi tulla ösuotimen mukana... Tippa öljyä siihen tiivisteeseen niin ei leikkaa kiinni kiristäessä..TommyW kirjoitti:Kiitokset nopeasta vastauksesta.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Öljynsuodatinavain 1.8t (+ muut B207x-moottoriset)
Jos ostaa alkuperäisen suodattimen niin tiiviste pitää muistaa ostaa erikseen. Ja maksaa lähes saman verran kuin suodatin. Tarvikkeena ymmärtääkseni tiiviste rinkula on mukana.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Öljynsuodatinavain 1.8t (+ muut B207x-moottoriset)
taisin käyttää sellaista jatkovartta, joka sallii kulmanmuutosta. silloin ei tarvinnut moottorin suojamuovia poistaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Öljynsuodatinavain 1.8t (+ muut B207x-moottoriset)
Silläkin onnistuu, mutta koneenmuovin irrottamisella näkee samalla vähän mitä kaikkea siellä alla onkaan...stara kirjoitti:taisin käyttää sellaista jatkovartta, joka sallii kulmanmuutosta. silloin ei tarvinnut moottorin suojamuovia poistaa.


Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com