Termarin kunnon toteaminen SID-infolla
Termarin kunnon toteaminen SID-infolla
Teng näyttää parin tunnin lohkolämppärin hehkutuksen jälkeen vajaa +30 C. Heti starttauksen jälkeen lukemat lähtee juoksemaan alaspäin. Voiko siitä alasjuoksusta päätellä, onko termari auki vai kiinni?
Re: Termarin kunnon toteaminen SID-infolla
Ei.. Termari on kyllä kunnossa jos auto pakkasilla ylipäänsä lämpenee sinne ~90C tienoille.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4073
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Termarin kunnon toteaminen SID-infolla
Onko siis Teng sid infossa moottorin veden lämpötila?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Termarin kunnon toteaminen SID-infolla
Pyörii alle 80 C:ssa puolen tunnin taajama-ajoilla kun sisätilapyynti on 25 ja ulkona -20. Mistä se startin Tengin vajoaminen johtuu?
Re: Termarin kunnon toteaminen SID-infolla
Vesi lähtee kiertämään ja jäähtyy kun moottori käynnistyy.. Kiertäähän se muuallakin kuin jäähdyttimessä, mm. lämppärin kennossa, puhumattakaan kannen ja lohkon kylmyydestä.
Termari voi olla vähän väsynyt jos ei jaksa sinne 88C asti nousta 20 pakkasilla vaikka ajelisi pidempään, 30min ajosta vähän vielä vaikea sanoa kun riippuu niin monesta tekijästä.
Termari voi olla vähän väsynyt jos ei jaksa sinne 88C asti nousta 20 pakkasilla vaikka ajelisi pidempään, 30min ajosta vähän vielä vaikea sanoa kun riippuu niin monesta tekijästä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Termarin kunnon toteaminen SID-infolla
Niinhän se tietenkin on tuo kiertojuttu. Kiitokset taas ummikoiden kaitsemisesta (:
Re: Termarin kunnon toteaminen SID-infolla
Meidän 100K ajetulla alkuperäisellä termarilla näytti teng nousevan kaupunkiajossakin yli 80 asteen melko nopeasti 20 asteen pakkasessa. Maantiellä lämmöt nousee 91 asti ja sitten putoaa 82 asteeseen kun termari aukeaa. Lämpömittarin viisari pysyy vaaka-asennossa kokoajan.pmj kirjoitti:Pyörii alle 80 C:ssa puolen tunnin taajama-ajoilla kun sisätilapyynti on 25 ja ulkona -20. Mistä se startin Tengin vajoaminen johtuu?
Eski
Viimeksi muokannut Eski, Ke Helmi 08, 2012 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Termarin kunnon toteaminen SID-infolla
Joop itellä oli väsy toi oma joten vaidoin ja ny toimii 83-92 välillä.
Taajamassa tarvii ajaa kuin 15-20 min ni on kyllä kone normilämmin, että jos ei pualessatunnissa lämpee ni veikkaan et termari on väsy.
Taajamassa tarvii ajaa kuin 15-20 min ni on kyllä kone normilämmin, että jos ei pualessatunnissa lämpee ni veikkaan et termari on väsy.
9-3.1972
-
- "Aero"
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: Termarin kunnon toteaminen SID-infolla
termari on kunnossa jos lämmöt pysyy n.85c. tänään ajoin -30 asteen pakkasessa 90km/h keskin.1t. sid2 näytti 84-86c. vain alkuperäistä termaria kannattaa käyttää .
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: Termarin kunnon toteaminen SID-infolla
mulla -27 kelissä 84-92 ?sedaneiwagon kirjoitti:termari on kunnossa jos lämmöt pysyy n.85c. tänään ajoin -30 asteen pakkasessa 90km/h keskin.1t. sid2 näytti 84-86c. vain alkuperäistä termaria kannattaa käyttää .
9-3.1972
Re: Termarin kunnon toteaminen SID-infolla
mites nyt kun termarikauppaan menee, niin tuleeko termarin mukana se O-rengas ja pitääkö siihen kotelon ja moottorin väliin ostaa jokin tiiviste vielä?
e: ainakiaa WIS ei siis tuota tiivistettä kerro vaihtamaan
ja vielä..WISissä kehotetaan voitelemaan O-rengas ja liittimet HAPOTTOMALLA vaseliinilla...mitä ootte käyttäneet, onko tuo nyt jotain 100€ 100g -vaseliinia...ilmeisesti noissa tavis-vaseliineissa on jotain (etikka)happoja, jotka syövyttävät metalleja???
e: ainakiaa WIS ei siis tuota tiivistettä kerro vaihtamaan
ja vielä..WISissä kehotetaan voitelemaan O-rengas ja liittimet HAPOTTOMALLA vaseliinilla...mitä ootte käyttäneet, onko tuo nyt jotain 100€ 100g -vaseliinia...ilmeisesti noissa tavis-vaseliineissa on jotain (etikka)happoja, jotka syövyttävät metalleja???
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Termarin kunnon toteaminen SID-infolla
Hae marmoritiskiltä alkuperäinen toimiva termostaatti, noin 14€ jos ei hinta ole viime kuukausina huomattavasti kehittynyt mihinkään suuntaan. Tarvittava tiiviste (1kpl) tulee mukana, muuta et tarvitse. Kotelon tasopinnan voi kätevästi "koneistaa", eli hioa tasaisella pinnalla olevaa hiomapaperiarkkia vasten, mikäli on havaittavissa hapettumaa (todennäköistä). Tiivisteen voi voidella halutessaan (ei pakollista) sopivalla vesivaseliinilla, jota saanee mistä tahansa autotarvikeliikkeestä, tai melkein mistä tahansa tarjoustalosta tms. Pakkauskoosta ja valmistajasta riippuen kustannus samaa luokkaa kuin termostaatilla.mienkoiv kirjoitti:...niin tuleeko termarin mukana se O-rengas ja pitääkö siihen kotelon ja moottorin väliin ostaa jokin tiiviste vielä?
#3418
Re: Termarin kunnon toteaminen SID-infolla
kiitos, näin tehdään!! taitaa olla sama juttu joka merkissä, eli tarvike termaria ei kannata ostaa...tässä kohdassa siis orkkis on järkevä vaihtoehto...J.N kirjoitti:Hae marmoritiskiltä alkuperäinen toimiva termostaatti, noin 14€ jos ei hinta ole viime kuukausina huomattavasti kehittynyt mihinkään suuntaan. Tarvittava tiiviste (1kpl) tulee mukana, muuta et tarvitse. Kotelon tasopinnan voi kätevästi "koneistaa", eli hioa tasaisella pinnalla olevaa hiomapaperiarkkia vasten, mikäli on havaittavissa hapettumaa (todennäköistä). Tiivisteen voi voidella halutessaan (ei pakollista) sopivalla vesivaseliinilla, jota saanee mistä tahansa autotarvikeliikkeestä, tai melkein mistä tahansa tarjoustalosta tms. Pakkauskoosta ja valmistajasta riippuen kustannus samaa luokkaa kuin termostaatilla.mienkoiv kirjoitti:...niin tuleeko termarin mukana se O-rengas ja pitääkö siihen kotelon ja moottorin väliin ostaa jokin tiiviste vielä?
hyvä vinkki tuo "koneistaminen"...

Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179