mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Komppaaja kirjoitti:Joka kevät esiin ryömivät skeittaripellet vituttaa. Siis ei se skeittaaminen sinänsä vituta koska se on harrastus muiden joukossa, mutta mikä ihmeen vimma on sitten ruveta ajotiellä niitä taitojaan hiomaan ? Ei hyvä...
Sama korpee täällä. Ajotiellä kikkaillaan ja sit kun nähään lähestyvä auto niin vedetään nurin turvalleen :lol: ja vastataan auton äänimerkkiin keskisormella... :evil:
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

suorsa kirjoitti:Mikäli reilussa kahdessa kymmenessä vuodessa ei ole ihan kaikki unohtunut niin autotiellä on soraa huomattavasti vähemmän kuin jalkakäytävällä.
Nykysellään ois varmaan aivan kauheata ottaa harja tai pari mukaan ns. hyväksytylle reenialueelle ja talkoilla se puhtaaks, kun ei kunnan mies oo vielä Willellä ehtiny.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

suorsa kirjoitti:
Komppaaja kirjoitti:Joka kevät esiin ryömivät skeittaripellet vituttaa. Siis ei se skeittaaminen sinänsä vituta koska se on harrastus muiden joukossa, mutta mikä ihmeen vimma on sitten ruveta ajotiellä niitä taitojaan hiomaan ?
Mikäli reilussa kahdessa kymmenessä vuodessa ei ole ihan kaikki unohtunut niin autotiellä on soraa huomattavasti vähemmän kuin jalkakäytävällä.
Ei kuulu asiaan millään tavalla se että ajotiellä on vähemmän soraa. Ajotie ei ole skeittareita varten, ja sitä myöden selvä. Ja voi olla että siinä vaiheessa se muistuu mieleen kun siinä heitetään pienet frontside olliet, kaadutaan ja auto ajaa yli. Kiva kiva....

Ps. urbaani sanakirja kertoo että frontside ollie = Kuva
Viimeksi muokannut Komppaaja, Ti Huhti 10, 2012 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

aero kirjoitti:
suorsa kirjoitti:Mikäli reilussa kahdessa kymmenessä vuodessa ei ole ihan kaikki unohtunut niin autotiellä on soraa huomattavasti vähemmän kuin jalkakäytävällä.
Nykysellään ois varmaan aivan kauheata ottaa harja tai pari mukaan ns. hyväksytylle reenialueelle ja talkoilla se puhtaaks, kun ei kunnan mies oo vielä Willellä ehtiny.
Pari viikkoa sitten näin harjoittelijoita tuossa yhdellä asuinalueella, en oikein ensin käsittänyt mitä pari alakouluikäistä teki jalkakäytävällä laudan ja katuharjan kanssa... Toinen harjasi sen verran rivakasti että esiintynee muutaman vuoden kuluttua Suomen curling-joukkueessa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Rattivaihde kirjoitti:Graafisen suunnittelun koulutusohjelma Lapin yliopistossa, valintakokeet ovat sattumoisin siellä missä oppilaitoskin :D

Edit: Jos sitä meinasit että miksi haen sinne asti, niin tuolla alalla vaihtoehdot ovat Aalto-yliopisto ja Lapin yliopisto, ja näen jälkimmäisen sopivan huomattavasti paremmin itselleni niin asuntojen tarjonnan ja hintatason, sijainnin kuin ihmistenkin puolesta. Plussana auto ei ruostu yhtä pahasti kuin täällä :mrgreen:
Graafista suunnitteluahan voi opiskella vaikka Lahden Muotoiluinstituutissa. Kova koulu. Voin ihan omakohtaisen kokemuksen perusteella kertoa, vaikka eri linjalla kylläkin opiskelin.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^Niin juu, amk-puolella kyllä, Aalto ja Lappi ovat ainoat vaihtoehdot yo-puolella (ja haku on jo tehty täksi kevääksi :D ).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

aero kirjoitti:
Rattivaihde kirjoitti:Matka 792 km x 2 = 1584 km
- 900:lla, jos kulutus 8 litraa/100km, hintaa tulee 8/100*1584*1,75=221,76€, 7,5l/100km hintaa 207,9€, 7l/100km 194,04€
+Rengaskulut (40000km&400e/rengassarja) 1e/100km + öljynvaihdot (25e/10000km) 0,25e/100km = +19,80e auton hintoihin. Plus muut huoltokulut arpaheitolla samaa luokkaa kuin öljynvaihdot, eli yhteensä karvan päälle 20e. Eihän se nyt sinänsä paljoa ole (ja tuostakin voi tinkiä ja pihistellä, mutta sen kannattavuus voi olla vähän niin ja näin), mutta luokkaa +10% pelkillä polttoaineilla laskemiseen verrattuna. Eikä niitä juuri kukaan laske, kun ovat "harvinaisia kertaeriä", mutta reissun tuomaa kulumaa kuitenkin. 9-3:ssa nuo sulla tuskin realisoituu, mutta ymmärtääkseni satkun kulut on kokonaan omilla harteillas.
Tähän unohtuikin ensin vastata, en laskenut noita koska ne tulevat joka tapauksessa eteen mutteivät ole yhtä välittömästi vastassa kuin bensalasku :D Ja 9-3:ssa tosiaan eivät mulle tule kuitenkaan, 900:ssa tulevat.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja saab87 »

flunssa, koko lössissä. Tosin junioriedustus sairastaa huomattavasti vanhuksia paremmin
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Ilma +6
tie +20
Autos sisäl +42.8
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

nalleolut kirjoitti:Ilma +6
tie +20
Autos sisäl +42.8
Turhaa lainausta käyttäen totean, että ACC kaipaa kalibrointia, sikäli mikäli ei ollut tarkotus saunailtaa Suapissa viettää?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

V.J.S kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:Ilma +6
tie +20
Autos sisäl +42.8
Turhaa lainausta käyttäen totean, että ACC kaipaa kalibrointia, sikäli mikäli ei ollut tarkotus saunailtaa Suapissa viettää?
turha lainaus perään mikä v*tun ACC ...... luu-ulkona kaasari og900:Sella sata lasissa kutostietä.. I FEEL GOOD
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

nalleolut kirjoitti:tie +20
Autos sisäl +42.8
Tuohon tyyliin alkuosan viime kesää viettäneenä suosittelen uudelleenkiinnittämään lämmönsäätöpyörylän käyttötangon :D
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Rattivaihde kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:tie +20
Autos sisäl +42.8
Tuohon tyyliin alkuosan viime kesää viettäneenä suosittelen uudelleenkiinnittämään lämmönsäätöpyörylän käyttötangon :D
turhia vinkkejä kun tiedän vian olevan itse hanassa.. niinkin kummallista ku se on .. tanko paikoillaan ,mutta huonosti tapahtuu mitään.. :mrgreen: :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5815
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Pakari »

http://www.iltalehti.fi/autot/2012041115438229_au.shtml

Tälläiset päätökset, sekä tälläisiä päätöksiä tekevät päättäjät. :evil:
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Itse olen omannut hemmetisti tuuria noiden ajokorttiuudistusten aikataulujen suhteen, mopokortin sain reilun vuoden ennen hinnan kymmenkertaistumista ja ajokortin näemmä melko tarkkaan vuotta ennen uudistusta. Ketään näitä uudistuksia pidempään seurannutta ei luultavasti yllätä se että ajokortin hankkimisesta opetusluvalla tehdään paljon kalliimpaa, mitä muuta voi odottaa kun uudistuksia on taas kerran ajamassa liikenteenhäirintävirastojen ohella pääasiassa autokoulut...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Vastaa Viestiin