Miten teillä muilla uudemmat satkut on kiihtyilleet ja lähinnä näitä turbomallisia? Ei ole vaikea mitata mielestäni edes...
Uuden satkun tehoja ja kiihtyvyyttä??
Uuden satkun tehoja ja kiihtyvyyttä??
Olisiko missään vakion uuden satkun kiihtyvyydestä video tai muuta faktaa, mitä auto on vakiona päästellyt?? Tehoja kait noista saa sen 200+ vakiona hyvällä pidolla!
Miten teillä muilla uudemmat satkut on kiihtyilleet ja lähinnä näitä turbomallisia? Ei ole vaikea mitata mielestäni edes...
Miten teillä muilla uudemmat satkut on kiihtyilleet ja lähinnä näitä turbomallisia? Ei ole vaikea mitata mielestäni edes...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7322
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uuden satkun tehoja ja kiihtyvyyttä??
No TM:n testissä vuonna 1999 OG9³ Turbo Trionic 5 -moottorinohjausjärjetelmällä (185 hv, 263 Nm) kiihtyi 0-100 km/h 7,8 sekuntia. Vakiomallisen NG900 Turbon kiihdytyslukema on tod.näk. lähellä tuota samaa lukua.juhokare kirjoitti:Olisiko missään vakion uuden satkun kiihtyvyydestä video tai muuta faktaa, mitä auto on vakiona päästellyt?? Tehoja kait noista saa sen 200+ vakiona hyvällä pidolla!![]()
Miten teillä muilla uudemmat satkut on kiihtyilleet ja lähinnä näitä turbomallisia? Ei ole vaikea mitata mielestäni edes...
Täältä löytyy jonkun verran tietoa NG900:n moottoreista:
http://home.swipnet.se/danny/900engines.htm
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Itselläni taisi mennä viime sunnuntaina tuon 10 sekunnin allekin 5-vaihteella 80-120 km/h.
Ja kun viimeksi mitattiin tehot, jotka oli ne ihan hyvät 178 hevosta, jolloin pääsin vääntämään sinne 12,5 sekuntiin kyseisellä vaihteella ja nelosella sinne 8,9 sekunttiin. Nyt meneskeelee sitten 7,0 s ja allekin jopa nelosella tuo 80-120 km/h. Ja ahot ovat ilmeisemmin siellä 0,7 baarin piikillä.
Ja kun viimeksi mitattiin tehot, jotka oli ne ihan hyvät 178 hevosta, jolloin pääsin vääntämään sinne 12,5 sekuntiin kyseisellä vaihteella ja nelosella sinne 8,9 sekunttiin. Nyt meneskeelee sitten 7,0 s ja allekin jopa nelosella tuo 80-120 km/h. Ja ahot ovat ilmeisemmin siellä 0,7 baarin piikillä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Mielestäni olisi hyvä, jos tehtäisiin tänne foorumiin jonkinlaiset käppyrät, joista näkee nuo autojen tehot määrätyillä sekunttimäärillä, mutta tietysti olosuhteet vaikuttaisivat hieman, mutta jos otetaan puhdas tasainen asfaltti alle ja suora vielä sellainen ja kunnolliset kesärenkaat alle, niin voisi saada aika hyvän tiedon kiihtyvyydestä suhteessa tehoon.
Itse en ole tuota 0-100 kokeillut vielä, mutta ensi kesänä sitten voisin katsoakin sitä, kun saan taas kesänakit alle autooni.
Itse en ole tuota 0-100 kokeillut vielä, mutta ensi kesänä sitten voisin katsoakin sitä, kun saan taas kesänakit alle autooni.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
karvalakki
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Milla sina naita kiihtyvyyksia mittailet? Taskunauriilla ja omalla nopeusmittarilla, vai onko sinulla jokin oikea mittalaite?juhokare kirjoitti:Itselläni taisi mennä viime sunnuntaina tuon 10 sekunnin allekin 5-vaihteella 80-120 km/h.
Ja kun viimeksi mitattiin tehot, jotka oli ne ihan hyvät 178 hevosta, jolloin pääsin vääntämään sinne 12,5 sekuntiin kyseisellä vaihteella ja nelosella sinne 8,9 sekunttiin. Nyt meneskeelee sitten 7,0 s ja allekin jopa nelosella tuo 80-120 km/h. Ja ahot ovat ilmeisemmin siellä 0,7 baarin piikillä.
-
karvalakki
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Entas nopeus? Ei kai vaan omasta nopusmittarista... Siina on niin paljon latenssia, ettei sen lukemista ole paljon apua ...juhokare kirjoitti:Ihan vaan kännykän sekunttikellolla kun en ole kehannut hommata kunnon kelloa.Ja olen verrannut minuutin kulumista seinäkelloon ja samoja lukemia näytti kännykän kellokin.
No, juu nopeusmittari näyttää 3 pykälää liikaa tien varressa olevan nopeustaulun mukaan. Mutta virhemarginaali ei ole 3 pykälän mukaan kovinkaan suuri mielestäni näin jonkin verran lukeneena. 
Jos vielä tuota nopeutta lisättäisiin vaikka se 5 km/h eli Saabbaan mittarin mukaan 85->125, niin uskoisin kierrosten lisäysten takia jopa Satkun kiihtyvän paremminkin vitosella.
Jos vielä tuota nopeutta lisättäisiin vaikka se 5 km/h eli Saabbaan mittarin mukaan 85->125, niin uskoisin kierrosten lisäysten takia jopa Satkun kiihtyvän paremminkin vitosella.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
karvalakki
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Juu, en mina tuota offsettia tarkoittanutkaan, vaan latenssia, siis nayttaman viivetta. Ainakin omassa '99 9-3:ssani mittarin nayttama laahaa tayskaasukiihdytyksessa melkoisesti perassa, joten kiihdytyslukemien mittauksiin syntyy melkoisesti virhetta, puoleen ja toiseen.juhokare kirjoitti:No, juu nopeusmittari näyttää 3 pykälää liikaa tien varressa olevan nopeustaulun mukaan. Mutta virhemarginaali ei ole 3 pykälän mukaan kovinkaan suuri mielestäni näin jonkin verran lukeneena.
Jos vielä tuota nopeutta lisättäisiin vaikka se 5 km/h eli Saabbaan mittarin mukaan 85->125, niin uskoisin kierrosten lisäysten takia jopa Satkun kiihtyvän paremminkin vitosella.
Vaikkapa GPS ja dataloggeri antaisivat huomattavasti paremman (=luotettavamman) tuloksen.