Uuden satkun tehoja ja kiihtyvyyttä??

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Uuden satkun tehoja ja kiihtyvyyttä??

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Olisiko missään vakion uuden satkun kiihtyvyydestä video tai muuta faktaa, mitä auto on vakiona päästellyt?? Tehoja kait noista saa sen 200+ vakiona hyvällä pidolla! :D

Miten teillä muilla uudemmat satkut on kiihtyilleet ja lähinnä näitä turbomallisia? Ei ole vaikea mitata mielestäni edes...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uuden satkun tehoja ja kiihtyvyyttä??

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

juhokare kirjoitti:Olisiko missään vakion uuden satkun kiihtyvyydestä video tai muuta faktaa, mitä auto on vakiona päästellyt?? Tehoja kait noista saa sen 200+ vakiona hyvällä pidolla! :D

Miten teillä muilla uudemmat satkut on kiihtyilleet ja lähinnä näitä turbomallisia? Ei ole vaikea mitata mielestäni edes...
No TM:n testissä vuonna 1999 OG9³ Turbo Trionic 5 -moottorinohjausjärjetelmällä (185 hv, 263 Nm) kiihtyi 0-100 km/h 7,8 sekuntia. Vakiomallisen NG900 Turbon kiihdytyslukema on tod.näk. lähellä tuota samaa lukua.

Täältä löytyy jonkun verran tietoa NG900:n moottoreista:

http://home.swipnet.se/danny/900engines.htm
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Katso nordic:in sivuilta, sieltä saattaa löytyä klippi vakiosta.
Tai sitten klippi voi olla sisällytetty johonkin viripaketti klipin alkuun,
before and after tyyppisesti.
#1730
500whp.net member
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Itselläni taisi mennä viime sunnuntaina tuon 10 sekunnin allekin 5-vaihteella 80-120 km/h.

Ja kun viimeksi mitattiin tehot, jotka oli ne ihan hyvät 178 hevosta, jolloin pääsin vääntämään sinne 12,5 sekuntiin kyseisellä vaihteella ja nelosella sinne 8,9 sekunttiin. Nyt meneskeelee sitten 7,0 s ja allekin jopa nelosella tuo 80-120 km/h. Ja ahot ovat ilmeisemmin siellä 0,7 baarin piikillä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Mielestäni olisi hyvä, jos tehtäisiin tänne foorumiin jonkinlaiset käppyrät, joista näkee nuo autojen tehot määrätyillä sekunttimäärillä, mutta tietysti olosuhteet vaikuttaisivat hieman, mutta jos otetaan puhdas tasainen asfaltti alle ja suora vielä sellainen ja kunnolliset kesärenkaat alle, niin voisi saada aika hyvän tiedon kiihtyvyydestä suhteessa tehoon.

Itse en ole tuota 0-100 kokeillut vielä, mutta ensi kesänä sitten voisin katsoakin sitä, kun saan taas kesänakit alle autooni. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

juhokare kirjoitti:Itselläni taisi mennä viime sunnuntaina tuon 10 sekunnin allekin 5-vaihteella 80-120 km/h.

Ja kun viimeksi mitattiin tehot, jotka oli ne ihan hyvät 178 hevosta, jolloin pääsin vääntämään sinne 12,5 sekuntiin kyseisellä vaihteella ja nelosella sinne 8,9 sekunttiin. Nyt meneskeelee sitten 7,0 s ja allekin jopa nelosella tuo 80-120 km/h. Ja ahot ovat ilmeisemmin siellä 0,7 baarin piikillä.
Milla sina naita kiihtyvyyksia mittailet? Taskunauriilla ja omalla nopeusmittarilla, vai onko sinulla jokin oikea mittalaite?
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Ihan vaan kännykän sekunttikellolla kun en ole kehannut hommata kunnon kelloa. :lol: Ja olen verrannut minuutin kulumista seinäkelloon ja samoja lukemia näytti kännykän kellokin. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

juhokare kirjoitti:Ihan vaan kännykän sekunttikellolla kun en ole kehannut hommata kunnon kelloa. :lol: Ja olen verrannut minuutin kulumista seinäkelloon ja samoja lukemia näytti kännykän kellokin. :)
Entas nopeus? Ei kai vaan omasta nopusmittarista... Siina on niin paljon latenssia, ettei sen lukemista ole paljon apua ... :)
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

No, juu nopeusmittari näyttää 3 pykälää liikaa tien varressa olevan nopeustaulun mukaan. Mutta virhemarginaali ei ole 3 pykälän mukaan kovinkaan suuri mielestäni näin jonkin verran lukeneena. :)

Jos vielä tuota nopeutta lisättäisiin vaikka se 5 km/h eli Saabbaan mittarin mukaan 85->125, niin uskoisin kierrosten lisäysten takia jopa Satkun kiihtyvän paremminkin vitosella. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eli suurin virhe voi kait tulla tämän hetken tiedoilla nimenomaan ajanmittauksessa olevalla laitteella...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

juhokare kirjoitti:No, juu nopeusmittari näyttää 3 pykälää liikaa tien varressa olevan nopeustaulun mukaan. Mutta virhemarginaali ei ole 3 pykälän mukaan kovinkaan suuri mielestäni näin jonkin verran lukeneena. :)

Jos vielä tuota nopeutta lisättäisiin vaikka se 5 km/h eli Saabbaan mittarin mukaan 85->125, niin uskoisin kierrosten lisäysten takia jopa Satkun kiihtyvän paremminkin vitosella. :)
Juu, en mina tuota offsettia tarkoittanutkaan, vaan latenssia, siis nayttaman viivetta. Ainakin omassa '99 9-3:ssani mittarin nayttama laahaa tayskaasukiihdytyksessa melkoisesti perassa, joten kiihdytyslukemien mittauksiin syntyy melkoisesti virhetta, puoleen ja toiseen.

Vaikkapa GPS ja dataloggeri antaisivat huomattavasti paremman (=luotettavamman) tuloksen.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

....ja rengaskoosta, jota kait hait. Eli nyt on alla Nokian hakkapeliitta 1 195/65 R15.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
karppa
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2004 23:20

Viesti Kirjoittaja karppa »

Ei Juho muuta, kun kunnon kaappikello vaan repsikalle ja kovaa ajoo.
Saab ng900 2.0T, ajettu 321 123km.
Bochps penkissä 143 hp.
TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TK »

:D
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

:lol: :lol: :lol:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vastaa Viestiin