Olisiko missään vakion uuden satkun kiihtyvyydestä video tai muuta faktaa, mitä auto on vakiona päästellyt?? Tehoja kait noista saa sen 200+ vakiona hyvällä pidolla!
Miten teillä muilla uudemmat satkut on kiihtyilleet ja lähinnä näitä turbomallisia? Ei ole vaikea mitata mielestäni edes...
juhokare kirjoitti:Olisiko missään vakion uuden satkun kiihtyvyydestä video tai muuta faktaa, mitä auto on vakiona päästellyt?? Tehoja kait noista saa sen 200+ vakiona hyvällä pidolla!
Miten teillä muilla uudemmat satkut on kiihtyilleet ja lähinnä näitä turbomallisia? Ei ole vaikea mitata mielestäni edes...
No TM:n testissä vuonna 1999 OG9³ Turbo Trionic 5 -moottorinohjausjärjetelmällä (185 hv, 263 Nm) kiihtyi 0-100 km/h 7,8 sekuntia. Vakiomallisen NG900 Turbon kiihdytyslukema on tod.näk. lähellä tuota samaa lukua.
Täältä löytyy jonkun verran tietoa NG900:n moottoreista:
Katso nordic:in sivuilta, sieltä saattaa löytyä klippi vakiosta.
Tai sitten klippi voi olla sisällytetty johonkin viripaketti klipin alkuun,
before and after tyyppisesti.
Itselläni taisi mennä viime sunnuntaina tuon 10 sekunnin allekin 5-vaihteella 80-120 km/h.
Ja kun viimeksi mitattiin tehot, jotka oli ne ihan hyvät 178 hevosta, jolloin pääsin vääntämään sinne 12,5 sekuntiin kyseisellä vaihteella ja nelosella sinne 8,9 sekunttiin. Nyt meneskeelee sitten 7,0 s ja allekin jopa nelosella tuo 80-120 km/h. Ja ahot ovat ilmeisemmin siellä 0,7 baarin piikillä.
Mielestäni olisi hyvä, jos tehtäisiin tänne foorumiin jonkinlaiset käppyrät, joista näkee nuo autojen tehot määrätyillä sekunttimäärillä, mutta tietysti olosuhteet vaikuttaisivat hieman, mutta jos otetaan puhdas tasainen asfaltti alle ja suora vielä sellainen ja kunnolliset kesärenkaat alle, niin voisi saada aika hyvän tiedon kiihtyvyydestä suhteessa tehoon.
Itse en ole tuota 0-100 kokeillut vielä, mutta ensi kesänä sitten voisin katsoakin sitä, kun saan taas kesänakit alle autooni.
juhokare kirjoitti:Itselläni taisi mennä viime sunnuntaina tuon 10 sekunnin allekin 5-vaihteella 80-120 km/h.
Ja kun viimeksi mitattiin tehot, jotka oli ne ihan hyvät 178 hevosta, jolloin pääsin vääntämään sinne 12,5 sekuntiin kyseisellä vaihteella ja nelosella sinne 8,9 sekunttiin. Nyt meneskeelee sitten 7,0 s ja allekin jopa nelosella tuo 80-120 km/h. Ja ahot ovat ilmeisemmin siellä 0,7 baarin piikillä.
Milla sina naita kiihtyvyyksia mittailet? Taskunauriilla ja omalla nopeusmittarilla, vai onko sinulla jokin oikea mittalaite?
Ihan vaan kännykän sekunttikellolla kun en ole kehannut hommata kunnon kelloa. Ja olen verrannut minuutin kulumista seinäkelloon ja samoja lukemia näytti kännykän kellokin.
juhokare kirjoitti:Ihan vaan kännykän sekunttikellolla kun en ole kehannut hommata kunnon kelloa. Ja olen verrannut minuutin kulumista seinäkelloon ja samoja lukemia näytti kännykän kellokin.
Entas nopeus? Ei kai vaan omasta nopusmittarista... Siina on niin paljon latenssia, ettei sen lukemista ole paljon apua ...
No, juu nopeusmittari näyttää 3 pykälää liikaa tien varressa olevan nopeustaulun mukaan. Mutta virhemarginaali ei ole 3 pykälän mukaan kovinkaan suuri mielestäni näin jonkin verran lukeneena.
Jos vielä tuota nopeutta lisättäisiin vaikka se 5 km/h eli Saabbaan mittarin mukaan 85->125, niin uskoisin kierrosten lisäysten takia jopa Satkun kiihtyvän paremminkin vitosella.
juhokare kirjoitti:No, juu nopeusmittari näyttää 3 pykälää liikaa tien varressa olevan nopeustaulun mukaan. Mutta virhemarginaali ei ole 3 pykälän mukaan kovinkaan suuri mielestäni näin jonkin verran lukeneena.
Jos vielä tuota nopeutta lisättäisiin vaikka se 5 km/h eli Saabbaan mittarin mukaan 85->125, niin uskoisin kierrosten lisäysten takia jopa Satkun kiihtyvän paremminkin vitosella.
Juu, en mina tuota offsettia tarkoittanutkaan, vaan latenssia, siis nayttaman viivetta. Ainakin omassa '99 9-3:ssani mittarin nayttama laahaa tayskaasukiihdytyksessa melkoisesti perassa, joten kiihdytyslukemien mittauksiin syntyy melkoisesti virhetta, puoleen ja toiseen.
Vaikkapa GPS ja dataloggeri antaisivat huomattavasti paremman (=luotettavamman) tuloksen.