Kytkinkysymys
Re: Kytkinkysymys
Kummassa tahansa sylinterissä voi olla myös sisäinen vuoto (paine karkaa männän ohi paineelliselta puolelta paineettomalle).
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Kytkinkysymys
Päätinpä avata pääsylinterin ja vaihtaa tiivisteet.
Jonkin verran oli sylinterin säiliössä mustaa sakkaa, onkohan se normaalia?
Muuten sain osat purettua hyvin, mutta tätä jäin ihmettelemään: miten tuo yksi tiiviste on tarkoitus vaihtaa männän keskeltä (ks. kuva alla). Sininen raamattu oli vähän ylimalkainen tässä kohtaa.

Untitled by timo_argillander, on Flickr
--Timppa
Jonkin verran oli sylinterin säiliössä mustaa sakkaa, onkohan se normaalia?
Muuten sain osat purettua hyvin, mutta tätä jäin ihmettelemään: miten tuo yksi tiiviste on tarkoitus vaihtaa männän keskeltä (ks. kuva alla). Sininen raamattu oli vähän ylimalkainen tässä kohtaa.

Untitled by timo_argillander, on Flickr
--Timppa
#513
96 V4 '73 - 99 GLE-L Finlandia '77 - 900 Turbo 16 S Cabrio ’93
96 V4 '73 - 99 GLE-L Finlandia '77 - 900 Turbo 16 S Cabrio ’93
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkinkysymys
Kumi venyy. Vanha pois ja männän pienemmän halkaisijan kautta uusi tiiviste oikein päin paikalleen. Liukasteeksi jarrunestetä.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Re: Kytkinkysymys
On olemassa myös sellaisia muovikartioita, jota pitkin reiän saa helpommin ja turvallisemmin venytettyä männän leveintä halkaisijaa vastaavaksi.
Joskus tuollainen kartio tulee korjaussarjan mukana, mutta periaatteessa sellaisen voinee itsekin väsätä. Suunnilleen tonttulakin muotoinen kartio, jonka leveämpi pää vastaa halkaisijaltaan männän leveintä kohtaa.
Joskus tuollainen kartio tulee korjaussarjan mukana, mutta periaatteessa sellaisen voinee itsekin väsätä. Suunnilleen tonttulakin muotoinen kartio, jonka leveämpi pää vastaa halkaisijaltaan männän leveintä kohtaa.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Kytkinkysymys
yleensä sellaista special vertyg number onea ei löydy eikä kukaan sitä vitsi tehdä moisen takia. pää asia että laittaa uuden kumin samoitepäin.
kätevä ranneliike yhdistettynä pieneen meisseliin'
ylätaitto, käännös oikeaan ja heilahdus ja se on siellä
nesun sijaan suosittelen prb jarru rasvaa asennuksessa
kätevä ranneliike yhdistettynä pieneen meisseliin'
ylätaitto, käännös oikeaan ja heilahdus ja se on siellä
nesun sijaan suosittelen prb jarru rasvaa asennuksessa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kytkinkysymys
Homma näyttäisi tulleen nyt about kuntoon 
Vaihdoin pääsylinterin tiivisteet (ja se yhden kysymäni tiivisteen sain jarrunesteavusteisesti paikalleen).
Aluksi poljin irrotti ja antoi erinomaisen tuntuman. Koeajossa poljintuntuma vähän löystyi, mutta kytkin irrottaa edelleen. Täytyy vielä tehdä uusi ilmaus, varmaan joku ilmakupla vielä jäänyt.
Kiitos jälleen kaikille hyvistä vinkeistä!
--Timppa

Vaihdoin pääsylinterin tiivisteet (ja se yhden kysymäni tiivisteen sain jarrunesteavusteisesti paikalleen).
Aluksi poljin irrotti ja antoi erinomaisen tuntuman. Koeajossa poljintuntuma vähän löystyi, mutta kytkin irrottaa edelleen. Täytyy vielä tehdä uusi ilmaus, varmaan joku ilmakupla vielä jäänyt.
Kiitos jälleen kaikille hyvistä vinkeistä!
--Timppa
#513
96 V4 '73 - 99 GLE-L Finlandia '77 - 900 Turbo 16 S Cabrio ’93
96 V4 '73 - 99 GLE-L Finlandia '77 - 900 Turbo 16 S Cabrio ’93
Re: Kytkinkysymys
Kytkimen liike ei mulla riittänyt irrottamaan kytkintä, pakkia ei saanut pois, sai päälle seisonnassa, ei moottorin käydessä. Laitoin 2 prikkaa työsylinterin taakse, oli liikaa, laitoin yhden, sitten toimi. Turhan pienestä kiinni, mahtaako toimia ajossa. Työsylinterin tiiviste vaihdettiin tässä yhteydessä.