Yllätys! T8 ei halua käynnistyä!!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Yllätys! T8 ei halua käynnistyä!!

Viesti Kirjoittaja arvi »

Jälleen T8 ongelmia.. Mikähän tuossa nyt mahtaa olla kun se aikaisemmin kävi kolmella ja välillä kahdella pytyllä ja sitten yksi aamu se ei halunnut käydä enää ollenkaan? Sain käyntiin tuon yhden kerran ja silloinkin se suostui käymään kaasu pohjassa ehkä noin 1000 rpm! :evil: Kun starttaan kaasu pohjassa niin tuntuis että se yrittää hörähdellä mutta ei kuitenkaan lähde käyntiin... Missä vika? bensapuoli? Sytytys vai joku muu..
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mulla teki samaa kun oli työntänyt imusarjan täyteen bensaa.avaa imuputki ja kato.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Jos on k-jetti ja NGK tulpat ja vastaavia oireita niin ensimmäisenä lääkkeenä uudet tulpat peliin. NGK:t ei kestä kastumista, ovat kerrasta pilalla. Bosch nelikärkiset sen sijaan pelaa hyvin hieman väsähtäneenkin k-jetin kanssa.

Ei tietenkään korjaa itse ongelmaa..
Aki Peltola #1132
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

juu vois vaihtaa tulpat eka ja kattoa onko tuo työntänyt joka paikan täyteen bensaa nyt kun olis jopa inspistä.
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Mulla teki vastaavaa haljennut kansi, tosin aika vaikea paikantaa kun tuossa tekee helposti vikadiagnooseja.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Ja mulla oli ihan samanlainen kun vuoti kannentiiviste. Oli edellisen omistajan suorittaman kansipahvin vaihdon jäljiltä kannepultit rannemomentilla kiinni..siis lähti kannenpultit auki kun normaalilla räikällä vähän väänsi.. ei ihme että vuosi...selviskin helpolla kun otti tulpat pois ja pyöräytti konetta niin tulpanreiästä räkäs vettä pihalle 8O
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

koita vaihtaa ohjauspaineen säädin, seokset liian laihalla? imuputki halki? määränjakaja kulahtannu? polttoaineen paineet hukassa? sytkä väärin säädetty? lisä polttoaine venttiili rikki? polttoaine putsari tukossa/jäässä? ymym oli samat onkelmat mullaki -86 t8 :sissa oli ohjauspaineen säädin sökönä ja seokset liian laihalla.
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

Ei olis mikään ihme vaikka tuossa kansi vuotaiskin edellisen omistajan jäljiltä.. Ei olis ensimmäinen paikka mikä tuossa on sen jäljiltä rempallaan :? Seoksetkin tuntuis olevan vähän laihalla kun en oo ehtinyt niitä säädättää ja sytkät on kans pikkusen päin vit... siis mäntyjä kun niitä ei jostain mahtavasta syystä saa säädettyä kohilleen!
Nyt tuohon tuli vielä lisää ongelmia eilen kun rupesin nohevana poikana irrottelemaan suuttimia ja sain samalla katkaistua yhden suuttimen putken :oops:
Paljonkohan suurinpiirtein maksais joku kolaroitu tai muuten vaan koriltaan reuhka og900 jossa olis T16 tekniikka?
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

Nyt löyty vika tuohonkin ruoskaan!! :evil: Vaihdoin tulpat ja johdot ja löin auton käyntiin ongelmitta. Vielä se kuitenkin putputteli kolmella pytyllä ja eilen illalla sitten mitattiin huumorilla puristukset tuosta... muut pytyt antoi suurinpiirtein normaalit paineet paitsi kolmosen kohdalla ei viisari värähtänyt milliäkään!! Jotain siellä puuttuu ja pahasti! Noh.. Jos ens viikonloppuna sais haettua toisen toimivan tekniikan tuohon niin sais takaisin baanalle tuon murheenkryynin... Mitähän seuraavaksi?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Venttiilivika vaiko vuotaako alakertaan paineet? Joitakin koneita on kuulemma onnistuttu elvyttämään pikeentyneistä männänrenkaista johtuvasta ohivuodosta ihan vaan liottamalla. Pyttyyn jotakin liuottavaa ainetta ja antaa olla...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

Eipä tuota sen paremmin ehtinyt alkaa katselemaan että mihin se paineet vuotaa.. Pitää aukoa tuo sitten kun oon saanut vaihdettua toimivan tekniikan tuohon.
Vastaa Viestiin