
Yllätys! T8 ei halua käynnistyä!!
Yllätys! T8 ei halua käynnistyä!!
Jälleen T8 ongelmia.. Mikähän tuossa nyt mahtaa olla kun se aikaisemmin kävi kolmella ja välillä kahdella pytyllä ja sitten yksi aamu se ei halunnut käydä enää ollenkaan? Sain käyntiin tuon yhden kerran ja silloinkin se suostui käymään kaasu pohjassa ehkä noin 1000 rpm!
Kun starttaan kaasu pohjassa niin tuntuis että se yrittää hörähdellä mutta ei kuitenkaan lähde käyntiin... Missä vika? bensapuoli? Sytytys vai joku muu..

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Ja mulla oli ihan samanlainen kun vuoti kannentiiviste. Oli edellisen omistajan suorittaman kansipahvin vaihdon jäljiltä kannepultit rannemomentilla kiinni..siis lähti kannenpultit auki kun normaalilla räikällä vähän väänsi.. ei ihme että vuosi...selviskin helpolla kun otti tulpat pois ja pyöräytti konetta niin tulpanreiästä räkäs vettä pihalle 

Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Turbo"
- Viestit: 285
- Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
- Paikkakunta: Käläviä
koita vaihtaa ohjauspaineen säädin, seokset liian laihalla? imuputki halki? määränjakaja kulahtannu? polttoaineen paineet hukassa? sytkä väärin säädetty? lisä polttoaine venttiili rikki? polttoaine putsari tukossa/jäässä? ymym oli samat onkelmat mullaki -86 t8 :sissa oli ohjauspaineen säädin sökönä ja seokset liian laihalla.
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Ei olis mikään ihme vaikka tuossa kansi vuotaiskin edellisen omistajan jäljiltä.. Ei olis ensimmäinen paikka mikä tuossa on sen jäljiltä rempallaan
Seoksetkin tuntuis olevan vähän laihalla kun en oo ehtinyt niitä säädättää ja sytkät on kans pikkusen päin vit... siis mäntyjä kun niitä ei jostain mahtavasta syystä saa säädettyä kohilleen!
Nyt tuohon tuli vielä lisää ongelmia eilen kun rupesin nohevana poikana irrottelemaan suuttimia ja sain samalla katkaistua yhden suuttimen putken
Paljonkohan suurinpiirtein maksais joku kolaroitu tai muuten vaan koriltaan reuhka og900 jossa olis T16 tekniikka?

Nyt tuohon tuli vielä lisää ongelmia eilen kun rupesin nohevana poikana irrottelemaan suuttimia ja sain samalla katkaistua yhden suuttimen putken

Paljonkohan suurinpiirtein maksais joku kolaroitu tai muuten vaan koriltaan reuhka og900 jossa olis T16 tekniikka?
Nyt löyty vika tuohonkin ruoskaan!!
Vaihdoin tulpat ja johdot ja löin auton käyntiin ongelmitta. Vielä se kuitenkin putputteli kolmella pytyllä ja eilen illalla sitten mitattiin huumorilla puristukset tuosta... muut pytyt antoi suurinpiirtein normaalit paineet paitsi kolmosen kohdalla ei viisari värähtänyt milliäkään!! Jotain siellä puuttuu ja pahasti! Noh.. Jos ens viikonloppuna sais haettua toisen toimivan tekniikan tuohon niin sais takaisin baanalle tuon murheenkryynin... Mitähän seuraavaksi?

Venttiilivika vaiko vuotaako alakertaan paineet? Joitakin koneita on kuulemma onnistuttu elvyttämään pikeentyneistä männänrenkaista johtuvasta ohivuodosta ihan vaan liottamalla. Pyttyyn jotakin liuottavaa ainetta ja antaa olla...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01