Ultraäänipesusta puhuttiin jossain ketjussa, mutta mietinkin nyt että voiko itse jollain edullisella aineella parsia noita vanhoja suuttimia.
K-jet suuttimet
K-jet suuttimet
Kävin tuossa äsken laittamassa uudet suuttimet paikoilleen ja säätämässä päästöt. Nyt on nippu vanhoja suuttimia, jotka kaikki toimii jotenkuten.
Onkos kukaan kokeillut suuttimien pesua esim. sitruunahapolla? Sinolissa uitin yhtä neljän suuttimen satsia pari päivää mutta ei merkittävästi vaikuttanut kuvioon...
Ultraäänipesusta puhuttiin jossain ketjussa, mutta mietinkin nyt että voiko itse jollain edullisella aineella parsia noita vanhoja suuttimia.
Ultraäänipesusta puhuttiin jossain ketjussa, mutta mietinkin nyt että voiko itse jollain edullisella aineella parsia noita vanhoja suuttimia.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: K-jet suuttimet
mitähän tykkäisivät jos laittaisi ultraääni pesuriin ja nesteeksi vettä tai vesi+fairy?
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
-Edward Murphy
-
antti.hakamaa
- "Hölösuu"
- Viestit: 2095
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: K-jet suuttimet
ultraääni pesuriin dieselin joukkoon, niin saat puhtaat vanhoista suuttimista.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: K-jet suuttimet
Eikös sen suuttimen pitäisi olla auki, jotta puhdistuisi sieltä kaikkein kriittisimmästä kohdasta eli neulan ja istukan tienoilta?
Re: K-jet suuttimet
Lienee noissa k-jetin suuttimissa enemmänkin ongelmana mekaaninen kuluminen kuin likaantuminen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: K-jet suuttimet
Näissähän ei käsittääkseni oo mitään avautuvaa läppää, vaan ovat "auki" aina. Jos poissuljetaan tuo mekaaninen kuluminen syypäistä (sille kun ei oikein mitään voi tehdä) niin mitä temppuja likaantuneiden suuttimien puhdistukseen on ultraäänipesurin lisäksi?Hessu kirjoitti:Eikös sen suuttimen pitäisi olla auki, jotta puhdistuisi sieltä kaikkein kriittisimmästä kohdasta eli neulan ja istukan tienoilta?
Pitääköhän tässä tosissaan sijoittaa ultraäänipesuriin... Tekeekö motonetin halpiksella mitään? Mitähän tuo varsinainen ultraäänipesuaine mahtaa sisältää?
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: K-jet suuttimet
Mulla on toi motonetin halppis.
Jotain pultteja ja pikkujuttuja sillä pessy joko vesi+fairy tai pelkällä vedellä. Kai tuo hintansa haukkuu emt ku en oo koskaan päässy parempaa koittaan
Ärsyttävä vaan ku on nii lyhyt se ohjelma siinä niin saa olla kokoajan naputtamassa restart jos meinaa saada puhtaaks jotain.
Jotain pultteja ja pikkujuttuja sillä pessy joko vesi+fairy tai pelkällä vedellä. Kai tuo hintansa haukkuu emt ku en oo koskaan päässy parempaa koittaan
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
-Edward Murphy
Re: K-jet suuttimet
K-jetin suuttimet eivät ole todellakaan auki aina, vaan niissä on jousikuormitteinen neula joka avautuu ja sulkeutuu sillä muistaakseni 3.3barin paineella. Ultraäänipesusta ei ole varmastikaan mitään hyötyä.
Pensasta tai naftasta suuttimiin ja putkiin tuleva jankki peseytyy yleensä pois aika tehokkaasti jos niitten läpi ruutataan ainetta, joka ei ole sitä, mitä yleensä siitä läpi menee. Tässä tapauksessa lakkabensa, mineraali- taikka mäntytärpätti taikka sytytysneste voisi toimia. Asetonia taikka tolueenia en aivan uskaltaisi mennä laittamaan, ne kun on tosi hyviä syömään muoveja.
Pensasta tai naftasta suuttimiin ja putkiin tuleva jankki peseytyy yleensä pois aika tehokkaasti jos niitten läpi ruutataan ainetta, joka ei ole sitä, mitä yleensä siitä läpi menee. Tässä tapauksessa lakkabensa, mineraali- taikka mäntytärpätti taikka sytytysneste voisi toimia. Asetonia taikka tolueenia en aivan uskaltaisi mennä laittamaan, ne kun on tosi hyviä syömään muoveja.
Re: K-jet suuttimet
Ahaa, tämä selittää sen, miksi sinolissa uittamisesta ei juurikaan ollut hyötyä. Pitäisi siis viritellä sopivat liittimet ja ampua painesäiliöstä myrkkyä sisään...kimmoa kirjoitti:K-jetin suuttimet eivät ole todellakaan auki aina, vaan niissä on jousikuormitteinen neula joka avautuu ja sulkeutuu sillä muistaakseni 3.3barin paineella.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: K-jet suuttimet
Kun et tuon kauempana ole niin voit tulla käymään joku päivä. Mulla on tuolla vielä jälellä painetankki ja kaikenmaailman hydrauliliittimiä, joilla voisi viritellä pesutelineen noille suuttimille. Voisi samalla korjailla noita omiakin, tuolla on ainakin 8 suutinta lojumassa hyllyllä. Pesin tuolla aikanaan Chevyn sähkösuuttimia ja kyllä niistä hyvät tuli, vuodot loppuivat.