Kävin tuossa äsken laittamassa uudet suuttimet paikoilleen ja säätämässä päästöt. Nyt on nippu vanhoja suuttimia, jotka kaikki toimii jotenkuten.
Onkos kukaan kokeillut suuttimien pesua esim. sitruunahapolla? Sinolissa uitin yhtä neljän suuttimen satsia pari päivää mutta ei merkittävästi vaikuttanut kuvioon...
Ultraäänipesusta puhuttiin jossain ketjussa, mutta mietinkin nyt että voiko itse jollain edullisella aineella parsia noita vanhoja suuttimia.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Hessu kirjoitti:Eikös sen suuttimen pitäisi olla auki, jotta puhdistuisi sieltä kaikkein kriittisimmästä kohdasta eli neulan ja istukan tienoilta?
Näissähän ei käsittääkseni oo mitään avautuvaa läppää, vaan ovat "auki" aina. Jos poissuljetaan tuo mekaaninen kuluminen syypäistä (sille kun ei oikein mitään voi tehdä) niin mitä temppuja likaantuneiden suuttimien puhdistukseen on ultraäänipesurin lisäksi?
Pitääköhän tässä tosissaan sijoittaa ultraäänipesuriin... Tekeekö motonetin halpiksella mitään? Mitähän tuo varsinainen ultraäänipesuaine mahtaa sisältää?
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Mulla on toi motonetin halppis.
Jotain pultteja ja pikkujuttuja sillä pessy joko vesi+fairy tai pelkällä vedellä. Kai tuo hintansa haukkuu emt ku en oo koskaan päässy parempaa koittaan Ärsyttävä vaan ku on nii lyhyt se ohjelma siinä niin saa olla kokoajan naputtamassa restart jos meinaa saada puhtaaks jotain.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
K-jetin suuttimet eivät ole todellakaan auki aina, vaan niissä on jousikuormitteinen neula joka avautuu ja sulkeutuu sillä muistaakseni 3.3barin paineella. Ultraäänipesusta ei ole varmastikaan mitään hyötyä.
Pensasta tai naftasta suuttimiin ja putkiin tuleva jankki peseytyy yleensä pois aika tehokkaasti jos niitten läpi ruutataan ainetta, joka ei ole sitä, mitä yleensä siitä läpi menee. Tässä tapauksessa lakkabensa, mineraali- taikka mäntytärpätti taikka sytytysneste voisi toimia. Asetonia taikka tolueenia en aivan uskaltaisi mennä laittamaan, ne kun on tosi hyviä syömään muoveja.
kimmoa kirjoitti:K-jetin suuttimet eivät ole todellakaan auki aina, vaan niissä on jousikuormitteinen neula joka avautuu ja sulkeutuu sillä muistaakseni 3.3barin paineella.
Ahaa, tämä selittää sen, miksi sinolissa uittamisesta ei juurikaan ollut hyötyä. Pitäisi siis viritellä sopivat liittimet ja ampua painesäiliöstä myrkkyä sisään...
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Kun et tuon kauempana ole niin voit tulla käymään joku päivä. Mulla on tuolla vielä jälellä painetankki ja kaikenmaailman hydrauliliittimiä, joilla voisi viritellä pesutelineen noille suuttimille. Voisi samalla korjailla noita omiakin, tuolla on ainakin 8 suutinta lojumassa hyllyllä. Pesin tuolla aikanaan Chevyn sähkösuuttimia ja kyllä niistä hyvät tuli, vuodot loppuivat.