Tonnari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Tonnari
No nii, 9-3 meni lunarii ja tonnari tuli tilalle. Kyssäri eti alkuun: Tonnari vm -95 2,0t automaatti-ilmastoinnilla. Jonkin asteista lasien huurtumisongelmaa ilmennyt, myös tunkkaista hajua ilmassa myös hieman, raitisilmasuodin tarkastettu ja ok. Voisko sisäkietoläppä olla jumissa? ja mistä sisäkierron säätöläppään pääsee käsiksi?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Tonnari
Raitisilmasuodatin pois niin näet sen läpän, joko se nojaa tulipeltiä vasten tai sitten on siinä kiertoasennossa jonka ansiosta kyllä lasit huurtuu.
Sen voi väkisin vääntää kiinni asentoon ja irrottaa askelmoottorin johdon niin eipä tule kiertp päälle sen jälkeen. Olen jopa nähnyt vedettävän peltiruuvilla sen läpän kiinni jos ei meinaa itsestään pysyä
Sen voi väkisin vääntää kiinni asentoon ja irrottaa askelmoottorin johdon niin eipä tule kiertp päälle sen jälkeen. Olen jopa nähnyt vedettävän peltiruuvilla sen läpän kiinni jos ei meinaa itsestään pysyä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Tonnari
Kiitos Vesa, pitääpä illalla kattoo kun töistä pääsen...
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Tonnari
Ei välttämättä tarvitse edes ottaa suodatinta pois, läpän asennon pääsee kurkkimaan sivusta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 83#p688483
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 83#p688483
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tonnari
Pystyy myös testaamaan auton ulkopuolelta eli puhallin täysille, ovet kiinni ja kokeilemaan ilmavirtausta takalasin viesessä olevista poisto suuttimista. Ilmaa pitää tulla ihan reilusti (Talvella pakkaslumi lähtee pois suuttimien edestä).
Itse ole ajanut sisäilmaläpän kiinni apujohdolla suoraan akusta. Tällöin ei riko moottorin muovisia osia kovalla pakkasella. Tämän jälkeen johto irti, ACC ei anna asiasta vikakoodia.
Itse ole ajanut sisäilmaläpän kiinni apujohdolla suoraan akusta. Tällöin ei riko moottorin muovisia osia kovalla pakkasella. Tämän jälkeen johto irti, ACC ei anna asiasta vikakoodia.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Tonnari
Hyvä ehdotus mikäli se moottori-vaihteisto suostuu liikkumaan. Meillä koko paketti oli jumittunut ja vaihto-osan hankintahinnan kuultuani läppä väännettiin sulki-asentoon ja johto irrotettiin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Tonnari
Taannoisessa tontussa joutui ihan voimalla kääntämään sen läpän toiseen asentoon, oli sen verran moottori jne. jumahtanut. Eihän sitä ihan perille asti saanut mutta lasien huurtuminen ainakin loppui.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Tonnari
Huurtumisongelma selvinnyt: sisäkierron läppähän se oli juntturissa. Painoin läpän auki ja otin läppämoottorilta sähköjohtoliittimen irt. Nyt ei lasit huurru enää 

Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Tonnari
Itsekkin tänään saman homman tehneenä voin sanoa että kannatti 

Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Tonnari
Onpas noita kolkkeja mennyt tänä talvena lunariin paljon.
No, pitkästä aikaa sillä taas ajaneena ei ihmetytä kauheasti, on se sen verran herkkä laite perää irrottamaan että aina saa olla hereillä talvikelillä.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com