Tonnari

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Tonnari

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

No nii, 9-3 meni lunarii ja tonnari tuli tilalle. Kyssäri eti alkuun: Tonnari vm -95 2,0t automaatti-ilmastoinnilla. Jonkin asteista lasien huurtumisongelmaa ilmennyt, myös tunkkaista hajua ilmassa myös hieman, raitisilmasuodin tarkastettu ja ok. Voisko sisäkietoläppä olla jumissa? ja mistä sisäkierron säätöläppään pääsee käsiksi?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tonnari

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Raitisilmasuodatin pois niin näet sen läpän, joko se nojaa tulipeltiä vasten tai sitten on siinä kiertoasennossa jonka ansiosta kyllä lasit huurtuu.
Sen voi väkisin vääntää kiinni asentoon ja irrottaa askelmoottorin johdon niin eipä tule kiertp päälle sen jälkeen. Olen jopa nähnyt vedettävän peltiruuvilla sen läpän kiinni jos ei meinaa itsestään pysyä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Tonnari

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Kiitos Vesa, pitääpä illalla kattoo kun töistä pääsen...
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnari

Viesti Kirjoittaja jus »

Ei välttämättä tarvitse edes ottaa suodatinta pois, läpän asennon pääsee kurkkimaan sivusta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 83#p688483
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Tonnari

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Pystyy myös testaamaan auton ulkopuolelta eli puhallin täysille, ovet kiinni ja kokeilemaan ilmavirtausta takalasin viesessä olevista poisto suuttimista. Ilmaa pitää tulla ihan reilusti (Talvella pakkaslumi lähtee pois suuttimien edestä).

Itse ole ajanut sisäilmaläpän kiinni apujohdolla suoraan akusta. Tällöin ei riko moottorin muovisia osia kovalla pakkasella. Tämän jälkeen johto irti, ACC ei anna asiasta vikakoodia.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tonnari

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Hyvä ehdotus mikäli se moottori-vaihteisto suostuu liikkumaan. Meillä koko paketti oli jumittunut ja vaihto-osan hankintahinnan kuultuani läppä väännettiin sulki-asentoon ja johto irrotettiin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Tonnari

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Taannoisessa tontussa joutui ihan voimalla kääntämään sen läpän toiseen asentoon, oli sen verran moottori jne. jumahtanut. Eihän sitä ihan perille asti saanut mutta lasien huurtuminen ainakin loppui.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Tonnari

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Huurtumisongelma selvinnyt: sisäkierron läppähän se oli juntturissa. Painoin läpän auki ja otin läppämoottorilta sähköjohtoliittimen irt. Nyt ei lasit huurru enää :D
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Tonnari

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Itsekkin tänään saman homman tehneenä voin sanoa että kannatti :)
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Tonnari

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Onpas noita kolkkeja mennyt tänä talvena lunariin paljon. 8O No, pitkästä aikaa sillä taas ajaneena ei ihmetytä kauheasti, on se sen verran herkkä laite perää irrottamaan että aina saa olla hereillä talvikelillä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin