tukivarren pusla väliä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7796
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

iskarin yläpää sitten narisee.
Kääntö laakerissa rasvan puutetta...?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Wespa
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2024 12:23

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja Wespa »

Sekin on uusi, mutta eipä tuo olisi mikään ihme toisaalta nykyvaraosien ”laatu” huomioiden. :roll:
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee 3d
Porsche 944
BMW E39 528iA
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7796
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Nyt meinaa loppua järki.
Etupyörät suorassa ei pauku,käännetään n.15 astetta oikealle,ja rattia käännellään edestakaisin. Ja tuttu paukahdus kopse tms...kääntäessä oikealle vetoja kopsahdus,jarrua käännettäessä oikealle kopsahdus....???????
Ääni tulee vasemmalta puolelta suunnilleen mittariston kohdalta.
Taitaa olla hammastanko kaputt..!
Paikallaan käännellessä rattia edes takaisin,edestä kuuluu vaimea kopse.

Olisikohan nyt tästä kyse...
Pyörät maassa huomasin, että keskiasennon ympärillä rattia veivattaessa ei lonksu enää samaan malliin.
viewtopic.php?t=35946
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7796
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ja onko kukaan huomannut että kun kääntää pyörät linkkuun, rupeaa kuulumaan ääni tsut,tsut,tsut,tsut,tsut...luulen että ääni tulee
ohjaustehostajan pumpun ylipaineventtiilistä..?
Mutta mielestäni tuo ääni on tullut tämän hammastangon päiden uusimisen jälkeen.
Tosin aurauskulmat on tämän jälkeen säädetty.
Voiko mahdollisesti väljä ohjausvaihde kuormittaa noin paljoa..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7796
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tänä aamuna tsut,tsut,tsut,tsut on hävinnyt..????
Ilman että mitään olisin sille tehnyt.
Mutta pauke on tallella.
Tunnustelin sitä säätömutteria, ikävässä paikassa on.
Onko kukaan suorittanut tätä kiristys toimenpidettä ohjausvaihteen ollessa paikallaan..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11642
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja jus »

Tonnarin ohjausvaihdetta kokeilin säätää, ei auttanut, naksuu vieläkin, onneksi ei normaaliajossa. 17 vuotta vasta vaivaa ihmetelty.
viewtopic.php?p=1257137#p1257137
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin